herrias schreef:
prachtig portret. maar iets meer ruimte rechts lijkt me toch mooier. moet er dan voor regel van derden overal iets bij ?
Nee hoor, ik ben aan het experimenteren geweest en "de regel van derde" toegepast, alleen het kijk toch niet zo lekker, gewoon even onder de aandacht gebracht
Gotchas schreef:
Vind het portret opzich zelf echt prachtig. Bewerking is kwestie van smaak, ben er niet zo weg van.
Ruimte rechts vind ik ook wat te krap, zou daar graag ietsje meer erbij willen zien.
Zeker in vergelijking met de linkerkant waar je in verhouding veel meer ruimte hebt.
Hetzelfde portret met rechts een stukje erbij gemaakt en in kleur.Waarschijnlijk komt deze beter bij je over.Voor de aardigheid ook de regel van derde toegepast.
Daniel Doyen schreef:
Ik ga volledig mee met Gotchas...
Wat ik eigenlijk niet goed begrijp, is je belichting ? Twee flitsers (of lichtbronnen) net naast elkaar, wat is daar je bedoeling mee ?
DD.
Het is een photoshop bewerking en, is gemaakt op een witte achtergrond.In dit geval één hoofdlicht en het tweede om de schaduw op te lichten
Ik gebruik wel een snoot en een softbox waarbij de snoot het hoofdlicht is en de softbox het invullicht.
Frans schreef:
Mooie dame met een mooie blik.
In de hals vallen me haren op die uit het niets beginnen.
In de kleurenversie zal het duidelijk worden.
Bedankt voor de opmerkingen en commentaren.