Hallo, ik plaats hier mij eerste topic, na een aanrader van iemand voor dit forum (:
Ik fotografeer erg veel en vaak, met mijn Sony Cybershot DSC-H50 en tegen de zomer ook een Canon EOS 1000D (als ik dan al genoeg gespaard heb

)
Ik hoop dat jullie, als experts (:P) mij wat tips kunnen geven (: Vandaag had ik ook voor het eerst met black- en white photos gewerkt!
Uiteraard mogen de foto's niet zomaar gekopieerd worden ^^Bij geen één foto is een flits gebruikt (:1. Roze bloem.
Niks aan bewerkt, alleen kader. Vind het zelf wel een mooie foto, echt een karakteristieke bloem! Het is een best saaie compositie, maar doordat die bloem zo mooi is vind ik dat helemaal niet opvallen. (:
Sluitertijd: 1/250 sec
Brandpunt: 16mm
ISO: 100
Diafragma : F/3,2
2. Rode bloem, white photo met spiegelbeeld.
Ook niks aan bewerkt behalve het kader. Voor mij de eerste keer dat ik experimenteerde hiermee. Ik had er ook een spiegel bijgepakt. Ik vind hem een beetje ongelukkig uitgesneden, maar verder ben ik er trots op! (:
Sluitertijd: 1/250 sec
Brandpunt: 14mm
Diafragma: F/7,8
3. Blauwe bloemetjes, black photo.
Hier heb ik hem alleen iets donkerder gemaakt waar hij zwart hoorde te zijn, verder ook niks mee gedaan. Eerste keer dat ik een black photo probeerde te maken, ik vind hem best geslaagd, mooie blauwe kleuren. Die vage bloemetjes zijn best fel, maar dat vond ik er bij passen dus heb ik het zo gelaten (:
Sluitertijd: 1/500 sec
Brandpunt: 9 mm
Diafragma: F/2,8
Ik heb geprobeerd in mijn shoot de foto's van iets simpels toch leuk te houden. Ik ben maar een amateur, maar ik ben wel best blij met deze foto's (:
Tips zouden fijn zijn! (:
Groetjes, Carlijn.