Bedankt allemaal!
Hoi Frans,
Het orgineel van deze foto is echt veel te blauw, de vogel zat in de schaduw, terwijl de lucht strak blauw was aan het eind van de dag en de witbalans stond op bewolkt, dus toch al wat warmer van kleur.
Ook is het orgineel een beetje flets, terwijl ik toch -0,7EV heb onderbelicht, maar liever wat te licht[niet overbelicht] dan te donker.
Kraaien zijn niet echt zwart als ze op een bepaalde manier in het licht zitten, vooral de vleugels kun je al de kleuren van de regenboog in zien op een foto....net als bij Spreeuwen, alleen daarbij is dat nog net even erger dan bij Kraaien en Kauwen.
Ik heb bij deze foto alleen met "Selectieve kleuren" gewerkt en geen selecties gemaakt van aparte stukken, of in lagen gewerkt....ik heb dus de kleuren overal hetzelfde behandeld.
Ik verander bijna nooit wat met "Kleurbalans", maar doe dus het meeste met "Selectieve Kleuren" en bij deze foto heb ik er een minuscuul warmtefilter overheen gegooid.....Warm Filter (85) en dan op 7%.
Ben zelf eigenlijk best wel tevreden met het resultaat, zeker als ik naar het orgineel kijk en heb het idee dat als ik er nog meer blauw en magenta uit ga halen het allemaal te grijs wordt.