Het is 21 jul 2025 20:58

Auteur Canon Powershot SX 1 voor trouwreportage???
 Canon Powershot SX 1 voor trouwreportage???
BerichtGeplaatst: 15 apr 2009 14:09 
Lid
Offline op het foto forum

Kan ik met mijn Canon Powershot SX1 een beetje uit de voeten op een trouwerij, voor een redelijke fotoreportage. Het gaat voornamelijk om het "ringen gebeuren" in het gemeentehuis en wat plaatjes buiten. Dus geen feestfoto's en speciale locatie's e.d. Of raden jullie mij een spiegelreflex te lenen, huren. Ik denk dat het wel verstandig is om een flinke flitser op mijn SX1 te zetten. Welke flitser moet ik hiervoor kiezen?
Een wat is een goed en betrouwbaar huur adres in Noord-Holland voor camera's, flitsers?

Alvast bedankt voor de reactie.
Bas

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 15 apr 2009 16:05 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Volgens mij moet je met een SX1 ook mooie foto's kunnen maken :)
Of je een flitser nodig hebt, hangt van de hoeveelheid licht af. Kan daar zonder de locatie te kennen niet veel over zeggen. In het algemeen ontkom je er niet aan om bij binnenfotografie te flitsen.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 16 apr 2009 00:53 
Lid
Fotografie

euhm ik ken je camera niet.
Hiervoor zul je eens op een wat donkere dag daar heen moeten gaan en kijken, op welke iso je uit komt om scherpe foto's te maken. En hoe is de ruis dan? Is je lens bij deze licht omstandig heden?

Wat vind je nu van de resultaten? is dit goed genoeg om andere er blij mee te maken.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2009 07:38 
Lid
Fotografie

Camera is een zeer goede compact, inderdaad is het de vraag hoe deze onder slechte lichtomstandigheden zal werken, zou inderdaad eens een paar testopnames maken met invallend licht thuis, en kijken hoe de afbeeldingen je bevallen.

Inderdaad is de ingebouwde flitser niet afdoende, niet vanwege de kracht, ik denk dat hij daar wel aan zal voldoen. Maar je kan met deze flitser alleen direct en dus hard flitsen. Een losse flitser kan je indirect via het plafond laten flitsen, waardoor je een zachtere en gelijkmatigere belichting zal krijgen, en voorkom je slagschaduwen.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp