Het is 19 jul 2025 18:55

Auteur Drone...
 Drone...
BerichtGeplaatst: 03 apr 2016 20:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi!

Ik wil graag voor mijn foto's een drone aanschaffen om mee tegen beginnen. Hij gaat dan gebruikt worden voor foto's dus niet specifiek voor video's. Er moet dus een camera onder die ook foto's kan maken vanaf de grond!
Omdat dit totaal nieuw voor mij is wil ik er nog niet teveel uit aan uit geven, ik houd het op 100 / 150€ (eventueel 2e hands).

Kan iemand mij meer informatie geven hoe dat in z'n werk gaat?

Alvast hartelijk dank! :up

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Drone...
BerichtGeplaatst: 03 apr 2016 22:12 
Lid
Fotografie

Ik heb geen ervaring ermee .maar zou het eerst proberen .zonder camera. En iets van een hele goedkope 2e hands.ik eens te kijken .hoe moeilijk het is met o.a vliegen

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Drone...
BerichtGeplaatst: 04 apr 2016 06:47 
Lid
Fotografie

Veel wensen en een klein budget.

Even voor je gegoogled.

http://www.fotografie.nl/artikel/70951/fotograferen-met-een-drone

Drone...
BerichtGeplaatst: 04 apr 2016 08:38 
Lid

Hallo,

Ik heb zelf een aantal jaren een Parrot AR Drone 2.0 gehad. Dit is een vrij goedkope drone met een 720p camera erin.
Opzich leuk om te beginnen en er een beetje mee om leren gaan.
Ik heb de mijne een maandje terug verkocht voor 150€ en ik weet dat er meer voor die prijs op staan.

Zelf zou ik toch adviseren om eventueel door te sparen voor een betere. Denk bijvoorbeeld aan de DJI Phantom series. Zijn wat duurder maar je krijgt er ook meer voor terug. Langere vliegtijd en als je 1 met ingebouwde camera neemt, zitten ze vaak op een gymbal zodat je hele stabiele filmpjes en foto's krijgt.

Wat belangrijk is voor een drone als je er een camera onder wil hangen, is dat hij genoeg kracht heeft om dit te doen en dat het niet al te veel van de batterij verbruikt!

Drone...
BerichtGeplaatst: 04 apr 2016 14:43 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Voor 100/150 euro zul je ook gebruikt niets kunnen vinden wat denk ik een beetje kwaliteit heeft.

Drones zijn prijzig en de technologie gaat best snel momenteel. Waar je twee/drie jaar geleden een berg geld uitgaf voor een drone, geef je nu hetzelfde geld uit voor een drone die veel beter vliegt en fotografeert/filmt.
Als je een jaar of zes geleden dus 3000 euro aan een drone uitgaf, dan verkoop je die nu niet voor 100 euro ook al is ie op gebied van technologie aan alle kanten ingehaald op dit moment.

Spaar gewoon verder, da's denk het beste advies.

Daarnaast is de regelgeving omtrent drones op dit moment ook helemaal nog niet duidelijk. Kan goed zijn dat je over een jaar totaal niet meer mag vliegen in de openbaarheid als amateur. Zou zonde zijn, maar het is onduidelijk welke kant het uit gaat. Kan goed zijn dat de regels soepeler worden en dat alles mag. Maar gezien de incidenten van de laatste tijd denk ik dat de regels er niet leuker op worden

Drone...
BerichtGeplaatst: 06 apr 2016 21:53 
Lid
Fotografie

En? Kun je er iets mee?

Drone...
BerichtGeplaatst: 09 apr 2016 20:38 
Lid
Fotografie

Hier kan ik zeker iets mee! Bedankt! :super

Ik ben er ook van overtuigd dat je voor 100/150 euro geen fatsoenlijke drone kan vinden, dus daarom zet ik dit plan ook maar uit mijn hoofd. En daar komt bij dat als je met een drone boven een natuurgebied gaat vliegen niet iedereen dat waardeert en je veel verstoord.

Drone...
BerichtGeplaatst: 24 jun 2016 16:52 
Lid
Fotografie

Ik heb niet lang geleden een drone gekocht (DJI Phantom 3 standard). Prachtig apparaat, vliegt zeer stabiel, maakt prachtige beelden (2.7 K video, 12MP foto) en kost wel wat meer dan 150 euro, maar 600 euro is was voor mij waard wat je er voor krijgt.. Ik heb hem gekocht omdat ik volgende maand naar Kamchatka vertrek en o.a. vulkanen ga beklimmen waar ik dan graag ook even omheen/overheen vlieg om in de krater te filmen. Impressie Kamchatka

EDIT: oh, dit was wel een wat ouder topic zie ik :P

Drone...
BerichtGeplaatst: 25 jun 2016 21:22 
Lid
Fotografie

Akira, lang geleden. :)

Bedankt voor je informatie, maar het plan over de drone heb ik uit mijn hoofd gezet. Ik gebruik mijn monopod wel voor wat hogere standpunten al is dat ook verre van ideaal..

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp