Oke, omdat ik me bij Frans zijn reactie aansloot, begrijp ik dat je ook vind dat ik achter zijn opmerking over "geen vakwerk" sta.
Henry schreef:
Ik sluit me bij de reactie van Frans aan....
Ik geef vervolgens wel mijn motivatie waarom ik niet zo enthousiast ben over de foto.
Henry schreef:
...Voor mij een gevalletje "13 in een dozijn" Martina's of Selfportraits. Ik heb deze houding en deze expressie van jou hier al een paar keer voorbij zien komen, in z/w en in kleur. Vergeleken met je eerdere Martina's en Selfportraits is deze uitvoering voor mij ook nog eens de minst mooie. De lichtvlekken in je ogen zijn voor mij te groot en bedekken ook nog eens zo goed als je hele pupil.
Wat ik eigenlijk zeg is dat ik mooiere selfportretten van je voorbij heb zien komen. Wil dit zeggen dat je er hier niet meer mag plaatsen? Nee hoor! Van mij mag je er nog veel meer plaatsen, maar ik vind dat een beetje zelfkritiek ook wel mag. Ik heb gereageerd omdat anderen dit achterwege laten en jij kennelijk reacties wilt hebben (niet alleen kijkers, maar ook reacties).
Martina schreef:
UP
Martina schreef:
Wat betreft het aantal views/reacties, geen idee, boeit me eigenlijk ook vrij weinig.
Je overtuigt me dus niet met je opmerking dat het je niet boeit.
Ik constateer wel een trend dat er steeds meer mensen hier op dit forum zijn die het moeilijk vinden om een keuze te maken. Ze plaatsen vele foto's van dezelfe mus, aap of vos (om maar drie willekeurige onderwerpen te noemen). Ik heb besloten om niet meer op al die topics te reageren, want eerlijk gezegd heb ik daar hetzelfde: het worden gevalletjes "dertien in een dozijn", waarvan de mooiste vaak al lang geplaatst is.
Daarnaast volg je een HBO-studie Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie aan de Fotovakschool in Amsterdam. Als ik naar de inhoud van je opleiding kijk, dan staat daar het volgende:
"In de eerste fase van de opleiding TFB wordt uiteraard veel aandacht besteed aan de technische vaardigheden waarover je als professioneel fotograaf moet beschikken. Daarnaast komen thema’s uit aangrenzende vakgebieden als video, multimedia, ondernemerschap, communicatie, kunstgeschiedenis en cultuurfilosofie uitgebreid aan de orde. Naarmate je verder bent met de opleiding wordt het conceptmatig denken en werken steeds belangrijker. Uiteindelijk ben je in staat diverse inzichten en uitingsvormen uit verschillende disciplines te verwerken in een uniek fotografisch beeld of een scala aan foto’s te combineren tot één sfeervol of verhalend geheel. Bij je ontwikkeling word je begeleid door een team van professionele fotograafdocenten, veelal afkomstig uit de beroepspraktijk."Van iemand die deze HBO opleiding volgt, verwacht ik dus een ontwikkeling in het verlengde van die opleiding. Misschien is mijn verwachting niet terecht, ben ik te ongeduldig (je bent de opleiding immers pas begonnen) of mag ik die aanname sowieso niet doen, maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje teleurstellend om van jou die "dertien in een dozijn"-foto's te moeten zien, juist omdat je de capaciteiten & de interesse hebt, plus de opleiding volgt om ons ook andere dingen te laten zien. Dat je hele mooie Martina's / Selfportraits kunt maken, dat heb je al maanden geleden bewezen. Ik ben benieuwd naar je ontwikkeling. Verras me door het conceptmatig denken en werken te vertalen in bijvoorbeeld nieuwe Martina's / Selfportraits; een uniek fotografisch beeld of een scala aan foto's gecombineerd tot een verhalend geheel.
Ook achter de volgende uitspraak van Frans kan ik me helemaal vinden.
Frans schreef:
Martina je moet helemaal niks. Ik zei dat het fijn zou zijn....
Dus ook van mij moet je niks, maar ik zou het wel erg fijn vinden als je het deed.