1

2

Wendy schreef:Goed gedaan, hoor.
Wat is de exif? Ben ik wel benieuwd naar.
Mij lukt dit namelijk nooit.

André schreef::upc
voorkeur gaat wel uit naar bewerking van Cinemovie

StefanS schreef:André schreef::upc
ja ben ik wel met je eens maar als je er nog niet veel verstand van heb om een foto te bewerken dan moet je toch wel wat proberen anders leer je nooit wat en ik vindt het niet erg als er mensen zijn die mijn foto's verbeteren.
alleen zou ik graag willen weten hoe ze dat doen dus als iemand een foto bewerkt zou diegene dan ook willen uitleggen wat hij/zij heeft gedaan?

Cinemovie schreef:StefanS schreef:André schreef::upc
ja ben ik wel met je eens maar als je er nog niet veel verstand van heb om een foto te bewerken dan moet je toch wel wat proberen anders leer je nooit wat en ik vindt het niet erg als er mensen zijn die mijn foto's verbeteren.
alleen zou ik graag willen weten hoe ze dat doen dus als iemand een foto bewerkt zou diegene dan ook willen uitleggen wat hij/zij heeft gedaan?
Ik heb met photoshop het contrast omhoog gedaan iets meer verzadiging daarna iets donkerder gemaakt daarna nog een keer naverscherpt. Hoop dat je er iets aan hebt..

en dat begint bij het nemen van de foto.
k03n schreef:ik denk dat foto 1 om te beginnen gewoon scherper moeten dat begint bij het nemen van de foto.
Je kan daarna nog wel gaan sharpenen en contrast versterken maar daarmee versterk je alles. En dus ook de achtergrond, en die vind ik in de bewerking van cinemovie niet echt mooi.
Diafragma wel goed gebruikt. Volgende keer (als je de mogelijkheid hebt) misschien een lichtsterke prime proberen? Iets als 50mm 1.4 of 85mm 1.4?
edit: Zie dat je een Canon EF 50 mm 1.8 II hebt, zou deze volgende keer eens proberen!