Bedankt ook Freerk voor je reactie.
Soms vind ik het wel mooier zijn als het bijna alleen maar beest is, ligt een beetje aan de achtergrond en ook de pose van het dier.
Vooral in dierentuinen valt het vaak niet mee om een mooie omgeving mee te pakken, omdat de omgeving gewoon niet mooi is....hekken, gaas, kooien, hokken, touwen en vele andere door mensen gemaakte dingen vind ik vaak afbreuk doen aan een mooie dierenfoto en dus eerder storend.
Hier had ik door het gekozen standpunt heel weinig storende dingen in beeld[op een klein stukje schoor na, maar dat was simpel te verwijderen] en dan kan wat meer omgeving inderdaad wat toevoegen aan een foto.
De foto van de gapende Leeuw[Roooaaarrrrr] had ik zoveel storende dingen in beeld, dat ik 'm voor mij doen een heel stuk heb moeten croppen.
Bij die foto vind ik het zelf ook meer om het moment gaan en dat mag dan van mij ook wel wat closer in beeld......ik kan zowel een mooie close portret als een dier in wat meer omgeving wel waarderen, zolang het dier nog maar wel de hoofdrol blijft spelen als de foto om het dier gemaakt is en er dus zoals gezegd geen storende dingen in beeld zijn.