Camera: Olympus OM-1

mrJanneman schreef:Dat onscherpe gevoel doet het hier heel goed Freerk.

Harry schreef:De foto oogt grijzig, bij controle naar je levels sluit dit ook niet lekker aan. Lokaal zou ik wat meer contrast inbrengen,
Als je het niets vind verwijder ik hem weer.
gr, Harry

Freerk_Lautenbag schreef:mrJanneman schreef:Dat onscherpe gevoel doet het hier heel goed Freerk.
Scherper krijg ik het niet met deze film

Harry schreef:Als je in een bewerkingslaag werkt, kun je het terugpoetsen waar je wilt. Lokaal kan dan het contrast teruggezet worden. Ik had het in het gezicht 61 % teruggezet. Als je dat op 100 % zet heb je daar de oorspronkelijke tint. gr Harry

Frans schreef:Wat mij niet voorstond was digitale bewerking van een opname/ontwikkel probleem.
of liever, ik moet beter scannen 

petervaneekelen schreef:Lekker, die korrel. Leuke foto ook. Over dat grijzige: ik ben net terug uit Frankrijk, waar ik onder andere les Rencontres dÁrles heb bezocht, een mega fotofestival met tal van topwerk. Wat me opviel aan de oudere analoge school die daar hing (bv. Sid Grossman en Don McCullin) was dat de afdrukken over het algemeen zeer donker werden gehouden vroeger, en dat de grijzen bepaald niet geschuwd werden. Ik moest daar even aan wennen, maar het heeft absoluut een bepaalde analoge charme. Dat gezegd hebbende zou ik zelf (toch meer van de moderne school) het contrast ook wel wat opschroeven

Harry schreef:Gewoon je eigen gevoel volgen. Leuk dat je het even geprobeerd hebt. Als het niet bevalt: inderdaad bij je eigen idee blijven . Gr. Harry