Greetings from Damman...

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Henk47
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

Greetings from Damman...

Bericht Geplaatst:

Die titel behoeft verduidelijking.... Ik kocht een 'nieuwe' oude Dallmeyer lens van een verkoper in San Diego, die hem op 22 augustus netjes naar mij opstuurde. In Frankfurt zat bij de posterijen echter iemand met soep in zijn/haar ogen, want de lens werd doorgevlogen naar Damman, Saudi-Arabia. Verdorie, die lens is heel wat verder geweest dan ik ooit zal komen haha. Maar goed, vanmorgen toch ontvangen, en direct een selfie gemaakt in de studio. Cambo 5x7 inch, Dallmeyer 4,5x6,5inch (ong 220mm brandpunt), belicht op Multigrade paper 13x18cm. Mooi lenske al zeg ik het zelf...
.
Afbeelding
.
Bedankt voor het kijken. Multigrade paper heeft natuurlijk niet de resolutie van film, en de belichtingscurve is erg steil dus vrij snel dichtlopen van schaduwen en uitbleken van hoge lichten, maar hartstikke leuk om op deze manier bezig te zijn...... als tegenwicht voor het dagelijkse digitale geweld.
Groetjes Henk
petervaneekelen
Moderator
Bezwaar bewerken: Nee
Contacteer:

Re: Greetings from Damman...

Bericht Geplaatst:

De problemen van het papier heb je al benoemd, maar het resultaat is toch alleszins bevredigend zou ik zeggen. Is de scherpstelling hier net zo'n probleem als bij je Petzval? Want de scherpte lijkt op je rechteroor te liggen ...
xafke
Lid
Lid

Greetings from Damman...

Bericht Geplaatst:

Waarom zet je het hoofdlicht zo opzij en laag Henk?
Nu heb je op het randje af van die panda-oogjes.

Verder alle respect voor waar je mee bezig bent.
Henk47
Lid
Lid

Re: Greetings from Damman...

Bericht Geplaatst:

petervaneekelen schreef:De problemen van het papier heb je al benoemd, maar het resultaat is toch alleszins bevredigend zou ik zeggen. Is de scherpstelling hier net zo'n probleem als bij je Petzval? Want de scherpte lijkt op je rechteroor te liggen ...

Ja, moeilijk met een selfie...
Henk47
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

xafke schreef:Waarom zet je het hoofdlicht zo opzij en laag Henk?
Nu heb je op het randje af van die panda-oogjes.

Verder alle respect voor waar je mee bezig bent.

Effe niet op gelet Xafke, tis ook zo'n mooi lenske...
Hij heeft wel een probleem, want het diafragma sluit maximaal 2, 2 1/2 stop, daarna loopt het vast. Ik diafragmeer nooit verder, maar vraag me wel af wat het is. Al schoon proberen te maken met thinner, Dasty en meer van dat spul, ingeolied met WD40 en naaimachineolie, maar ik krijg het niet voor elkaar. Dat wordt slopen... Met twee schroefjes los kan ik het volgens mij uit de lenstubus schroeven, gelukkig was het niet zo'n duur lenske, en kan er altijd nog een waterstops systeem in maken als het mislukt...
Henry
Lid
Lid

Greetings from Damman...

Bericht Geplaatst:

Genieten!
Van de foto, maar ook van het verhaal. Super.
xafke
Lid
Lid

Greetings from Damman...

Bericht Geplaatst:

Thinner, WD40, olie,... ik denk dat Henk zich rot amuseert op de keukentafel.
Laatst had ik een lens op de kop getikt met vuil ACHTER het eerste frontglas en vuil op het tweede element. Lekker uiteen schroeven en poetsen met isopropanol.
Lens is nu terug zo goed als nieuw. :) Maar ik heb ook een andere lens eens helemaal moeten uit elkaar halen en dat is niet goed afgelopen LOL. Ik wist niet meer hoe sommige glaselementen er terug in moesten HAHAHA. De lens was zo wazig als maar kon zijn.
Frans
Lid
Lid

Greetings from Damman...

Bericht Geplaatst:

Een snapshotje dus.
Henk47
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

xafke schreef:.... Ik wist niet meer hoe sommige glaselementen er terug in moesten HAHAHA. De lens was zo wazig als maar kon zijn.

Sommigen doen het er voor haha.... en jij krijgt dat zo maar voor niks niemendal voor elkaar :rof
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”