Kristel zonder nummer

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Henk47
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

Kristel zonder nummer

Bericht Geplaatst:

Het ging gisteravond een stuk minder, ontwikkelaar bedorven (wat ik niet direct door had...) belichting niet goed, en dan experimenteren met een lens die ik nog nooit gebruikt had, Dallmeyer anachromat F6 terwijl ik normaal met Hermagis Petzval F3.5 werk, daarom onderbelicht, dat is vragen om moeilijkheden.... Maar ik durf hem wel te tonen hoor...
PS: en dan nog die tientallen glittertjes op dat truitje, pfff voordat ik die allemaal verwijderd had was ik een half uur verder...

Afbeelding

Commentaar heb ik zelf eigenlijk al gegeven, groetjes Henk
Fotosmurf
Moderator
Bezwaar bewerken: Nee
Contacteer:

Re: Kristel zonder nummer

Bericht Geplaatst:

Met zoveel tegenslag zo'n foto neerzetten, ik zou er trots op zijn. :up
Henk47
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Fotosmurf schreef:Met zoveel tegenslag zo'n foto neerzetten, ik zou er trots op zijn. :up

Eerlijk... dit is niet de slechtste van deze serie hoor! Dié durf ik niet te plaatsen...
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Onderbelichting eigenlijk alleen lokaal een probleem (links onder), verder lijkt de belichting me prima. Ik stoor me meer aan de linker elleboog (het ontbreken daarvan). Toch een mooie foto, de nieuwe lens lijkt het goed te doen, gefeliciteerd daarmee :up
Henk47
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

petervaneekelen schreef:Onderbelichting eigenlijk alleen lokaal een probleem (links onder), verder lijkt de belichting me prima. Ik stoor me meer aan de linker elleboog (het ontbreken daarvan). Toch een mooie foto, de nieuwe lens lijkt het goed te doen, gefeliciteerd daarmee :up

Ik zelf stoor me meer aan het afkappen van de vingers onder, beetje het gevolg van het gekozen uniform formaat 50 x 65 cm dat ik voor al mijn platen hanteer. Ze heeft (geruststelling) dus wel alle vingers, ook op het plaatje...
Dank je voor de felicitatie, Dallmeyer rond de 200mm brandpunt, anachromat dus geen Petzval, maar daardoor veel minder lichtsterk. Met dank aan Anton Orlov (San Diego) die regelmatig heel fijne oude lenzen aanbiedt. Wel al eens getest (superscherp deze lens, fractie beter dan de andere en zelfs scherper dan de Hermagis) maar dit zijn de eerste foto's ermee. Effe wennen dus, open lens F6 én full-flitsers op ongeveer 1 meter afstand (2x 400Ws) vraag is voor mij hoe krijg ik met deze lens voldoende licht op het 'negatief'. Misschien een paar 400Ws erbij plaatsen nog...
xafke
Lid
Lid

Kristel zonder nummer

Bericht Geplaatst:

Ik vind het een sterke plaat.
De vingers storen mij helemaal niet.
Henry
Lid
Lid

Kristel zonder nummer

Bericht Geplaatst:

Ik zou willen dat al mijn mislukte en gelukte portretten er zo uitzagen. :)
Filip
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

ik kan Henry alleen bijtreden :)
heel mooi portret :up
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”