Een aantal beelden uit een toffe shoot afgelopen week!
1.

2.

3.

4.

De hele serie:
5.

En nog eentje die ik tussendoor schoot:
6.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Gr, Rick

Geert schreef:Zeer fraai!
Een leuk thema dat je goed in beeld hebt gebracht, zowel qua belichting en kleur.![]()
De laatste (tussendoortje) valt wat uit de toon met de andere![]()
Gr. Geert

Daniel Doyen schreef:Kreatieve reeks![]()
# 3 waar hij de rook in zijn glas blaast vind ik wat raar ? ( ik ben absoluut geen roker, ik weet dus niet
of een echte roker dit ook zou doen ? )
Verder denk ik dat je nog betere resultaten zou bekomen met meer duister sfeerlicht,
hier vind ik je licht wat hard.
Ik denk ook teveel flitsers te zien ( minstens 3, misschien wel 4 ? ) dit geeft schaduwen die niet kloppen, de fles heeft
een schaduw naar voor, op zijn gelaat komt het licht van links, ... maar ook van rechts, en van achter...en er is dan ook een "background" licht...
Misschien zijn dit enkele tips die je kan meenemen voor een volgende poging ?
DD.

Nuelle schreef:Super gaaf!! Ik hou van de colorsetting. Het harde licht is subliem hier al had het wat subtieler gekund. De rook voegt echt een sfeer toe die je wilt in zo'n foto. Hier zie je dat overbelichting op de huid totaal niet storend hoeft te zijn. Knap werk!![]()
Voor ik een dingetje noem, ik weet niet in hoeverre je dit soort dingen vaker doet maar aan deze foto's te zien schat ik in dat jij weet wat je doet dus kan ik kritischer kijken ;-). Het enige dingetje wat ik een beetje vind detoneren is dat je de structuur van de achtergrond erg hebt belicht. Los van het feit dat deze belichting achter de persoon heel gaaf is. Ik zie nu duidelijk dat het een doek is of papier met een patroon. Als je zoveel doet aan je aankleding zou ik de bg iets sjieker in beeld brengen i.p.v een doek waar hij voor zit.
Tenzij je bedoeling was een beeld van een gokker in een studio setting neer te zetten. Dan heb ik niks gezegd.

Rick Kloekke schreef:
Thanks! Het was idd. de bedoeling om contrastrijk beeld te creeëren! Overigens, de huid is niet uitgebeten hoor! Heb het met trial and error zo gedaan dat het net niet overbelicht is!
Fijn dat je schat dat ik dit vaker doe, betekent dat ik goed op weg ben, want dit is m'n eerste studiowerk ooit, haha! Heb pas een studio in een kamer van m'n ouders huis gemaakt en dit was zeg maar m'n eerste poging (naast wat productshots die ik heb geprobeerd) met een persoon! Maar alle tips zijn welkom, kan ik alleen maar van leren! Het is een grijze papieren bg, maar het patroon dat je ziet komt door het grid dat erin zit. Ik ben hier zelf ook niet echt tevreden over... Vraag me dan ook af waardoor je het grid patroon zo duidelijk ziet... met shots van producten die ik eerder gebruikte heb ik dit namelijk niet...
momenteel. Je ziet dat patroon meer dan je wilt. ;-) Vooral als je je lamp vol hebt staan. Ik denk dat ie ook iets te dicht tegen je papier aan staat? 
Over het licht, mijn doel was om een contrastrijk beeld te creeëren! Lichtopstelling is een reflector met grid op de achtergrond, twee lichten met reflector van schuin achter beide kanten, zonder grid en een beautydish van voren om alles in te vullen. Mag ik vragen hoe jij het anders zou aanpakken nu je weet wat mijn lichtopstelling was? Ben wel benieuwd!
(licht dat van alle richtingen komt is dan ook de facto nog geen
)