Heb er nu rekening mee gehouden dat ik de foto wat lichter heb genomen, omdat de meeste van jullie mijn foto's toch te donker vinden.
Dus ben benieuwd wat jullie van deze foto vinden en eventuele opmerkingen voor verbeterpunten.
Groet,

Deze foto is van.... Image Digitized: 2016:08:21 14:03:56Canon-6D schreef:...Heb er nu rekening mee gehouden dat ik de foto wat lichter heb genomen, omdat de meeste van jullie mijn foto's toch te donker vinden...

AJL schreef:Hard licht in kleur blijft in z/w ook hard licht
Veel te veel ruimte boven....de ogen staan niet op een sterk punt; dus compo kan beter

ppp schreef:AJL schreef:Hard licht in kleur blijft in z/w ook hard licht
Veel te veel ruimte boven....de ogen staan niet op een sterk punt; dus compo kan beter
Mijn lichtgebruik voor zww is vaak veel anders dan voor kleur, oa door de contrasten

xafke schreef:...Dus in conclusie denk ik dat het vooral op je nabewerking aankomt en dat je dit beeld nog kan redden....
Natuurlijk ben je best af als je de exposure bij het maken van de foto reeds goed hebt. Want bijsturen in nabewerking gaat snel vreten aan de huidtinten.

AJL schreef:ppp schreef:AJL schreef:Hard licht in kleur blijft in z/w ook hard licht
Mijn lichtgebruik voor zww is vaak veel anders dan voor kleur, oa door de contrasten
"Hard licht" heeft niks met contrasten te maken![]()
Hard licht is als de scheiding tussen belichte zone en schaduwzone volgens een dunne overgangslijn verloopt en niet volgens een zachte geleidelijke overgang
zie
viewtopic.php?f=96&t=27875