Deze foto is eigenlijk niet gecropped. Met een beetje geluk en brutaliteit heb ik een hele mooie plek kunnen krijgen. Hij is wel op 246 mm geschoten Ik heb met de kleuren zitten spelen in RAW omdat ik het origineel niet zo mooi vond. Ben nog beetje zoekende daarmee, helpt misschien ook niet echt dat mijn beeldscherm niet gecalibreerd is.
Hieronder nog een onbewerkte foto van Roger, alleen wat verkleind voor deze post.
Kleur van origineel is helemaal zo slecht niet, maar de foto oogt wel wat onderbelicht. Misschien is gewoon een halve of hele stop extra licht voldoende.
Ja inderdaad, misschien is dat het. Nu nog kijken hoe ik het kan corrigeren in Photoshop. Iemand tips? Helaas kan ik de foto niet nog een keer maken haha
AJL schreef:De foto is helder..................
maar jammerlijk met weinig spannend moment
Ik heb nog meer foto's, zitten wel wat actie foto's bij. Als het lukt zal ik er vandaag nog wel eentje posten
Vind je tweede versie beter vind het ballenmeisje in de eerste wat storend in beeld.
Vind Roger ook niet zo goed loskomen van zijn omgeving.
Doordat het rood nogal fel is in de gehele opname verdwijnt hij wat naar de achtergrond
Ik tel nu al 4 Federer's .... kan nooit genoeg zijn
LR (of CR, is feitelijk hetzelfde) heeft de neiging om de middentonen erg licht te maken waardoor het contrast terugloopt, zou ik iets anders doen maar het idee is duidelijk