Muziek

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Eus
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Muziek

Bericht Geplaatst:

Hier een foto uit Angola (waar ik woon), die ik enkele maanden geleden genomen heb. Het is helaas geen spontaan straattafereel (het is helaas heel lastig foto's nemen op straat ivm kans op beroving van camera :( ) , maar een klein optreden in een lokaal museumpje. De mannen zaten onder een donkele veranda. Ik heb de foto wat opgelicht, het contrast vergroot en naverscherpt. Alle commentaar welkom natuurlijk, waarvoor alvast dank!

Nu ik de foto trouwens in de 'voorbeeld-mode' zie, lijkt hij fletser dan als ik hem hier als jpeg direct uit de map open :( . Alsof het contrast nog aangepast moet worden. Nouja...

:zwaai

sluitertijd 1/99
ISO 400
64 mm
F/8

Afbeelding
Nynkk
Lid
Lid

Re: Muziek

Bericht Geplaatst:

Je zegt zelf al dat je hem nu een beetje flets vindt lijken en dat vind ik inderdaad ook :)
Verder vind ik het moment wel heel mooi! De mannen zijn geconcentreerd bezig, dat kun je van hun gezicht aflezen en de beweging in de hand van de linker man (voor de kijker) vind ik wel wat toevoegen :) Prima foto!
André
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Mooi moment heb je te pakken. Leuke compositie, iets meer contrast zou idd de foto beter maken.
Eus
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Hier een update! Ik hoop dat dit er beter uitziet dan mijn eerste foto!

Afbeelding
Mendel
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik beoordeel de update, daar die voor mij de sterkere is van de twee, en eigenlijk als he echte werk mag worden bestempelt :)

Wat mij het eerst in het oog springt is de goede compositie die je hebt weten te maken met het instrument aan de onderzijde. Deze zorgt voor een goede vlakverdeling, en diepte . Goede scherpte aangevuld met bewegingonscherpte op de slagstokje.

Mijn eerste vermoeden was dat er enige ruis in de foto zat, maar dat blijkt bij nadere aanschouwing niet zo te zijn. Structuur in de muur, de grijze haren op het hoofd, het donkere overhemd, alle hebben structuur die dit doen laten vermoeden.

Mooie gelaatsuitdrukking bij de rechter man, straalt veel bezieling en leven uit. Mijn oogt valt steeds weer op zijn gelaat.
Gotchas
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Hele leuke moment opname met nette zwart/wit omzetting.
Update is beter en minder flets. Feli met Today's choice :)
Eus
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Dank allemaal! Ja, ik ben dan ook echt helemaal vereerd met de 'Today's Choice'...........

Ik heb de foto net een paar keer uitgeprint, en na het weekend ga ik ze naar de betreffende heren van het museum brengen!
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”