Leuk dat je reageerde en vooral ook dat je een aanvulling gaf op de gebruikte technieken.
Achtergronden bij zwart wit. Deel 4 toegevoegd op 9-9-2015
- petervaneekelen
- Moderator
- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
- Harry
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
Erg genoten (in dit kader ) van het filmpje van "seeing in black and white with Eileen Rafferty" . Had jij deze tip indertijd ook gegeven Frans? Bijzonder leerzaam en ook belangrijk om de regels goed te weten, maar ook om er van af te kunnen/ mogen wijken. Gr. Harry
- petervaneekelen
- Moderator
- Contacteer:
Interessant verhaal ja, dank je voor de tip. Wel wat lang met twee uur, ik zal het op moeten delen maar het eerste kwartiertje beviel me zeer 
- Frans
- Lid

@harry: kende dit filmpje niet. Ook even een stuk gekeken en geboeid geraakt. Probeer je voor te stellen hoe de wereld er in zwart wit beeld uitziet spreekt me uiteraard zeer aan.
Vandaar ook het gebruik van spoilers in mijn topic.
In de analoge fotografie was denk ik wat je kon verwachten in zwart wit voorspelbaarderder dan in de digitale wereld.
En daarom ook beter te trainen denk ik.
Zoals ik in dit topic liet zien leveren in photoshop ingebouwde tools met hun standaardwaarden al werelden aan verschil op.
Ga nu lekker verder kijken.
Vandaar ook het gebruik van spoilers in mijn topic.
In de analoge fotografie was denk ik wat je kon verwachten in zwart wit voorspelbaarderder dan in de digitale wereld.
En daarom ook beter te trainen denk ik.
Zoals ik in dit topic liet zien leveren in photoshop ingebouwde tools met hun standaardwaarden al werelden aan verschil op.
Ga nu lekker verder kijken.