Hele mooie, het meisje vind ik nog iets te veel kleur hebben. Ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat je een laag met een fill kleur hebt gebruikt en die op zacht licht hebt gezet. Ik doe dat zelf meestal en dan krijg ik ook net even een iets teveel kleur soms. Dan haal ik er net een tikje levendigheid uit....misschien zit ik er helemaal naast en als ik naar je andere mooie foto's kijk denk ik dat je precies weet wat je doet, maar ik wilde het toch even melden mocht je het over het hoofd hebben gezien. Verder ben ik al blij als het bij mij de helft zo goed lukt als de meeste foto's van jou, dus het is zeker niet betweterig bedoeld.
Ik zie mooi werk voorbij komen van je. Zelf zou ik ook denk ik de saturatie op het meisje iets terugnemen. Het gaat dan mi meer een eenheid worden. Gr. Harry
In verband met de saturatie, ik kan daar wel inkomen hoor maar 't is ook terug de persoonlijke smaak die boven komt hé. Aangezien ik nogal van harde contrasten hou (ook in kleur) en bij deze werkjes hoeft het helemaal niet realistisch te zijn (volgens mij), ga ik snel overdrijven ook. Is dat nu goed of niet goed, daar oordeel ik zelf niet over, het is de kijker die dat bepaald en de meerderheid heeft het wel juist.
@Danny: 'k Weet wat je bedoelt maar in gans de bewerking is er geen enkele kleur-vullaag gebruikt. De verschillende objecten zijn hier met een laagmasker vrijgesteld en dan met meerdere aanpassingslagen via een uitknipmasker afstemmen op elkaar van toon en kleur. Hier is dan om de (blauwe) kleur te verkrijgen als 1ste stap een aanpassingslaag "kleur opzoeken" met het effect "FoggyNight" op "Zwak licht" en 75% dekking gedaan. Dit geeft ook wel meer saturatie en 'k denk dat hier het probleem een beetje ontstaan is, 'k heb wel vluchtig wat zwart geschilderd op het laagmasker om het meisje wat af te dekken. Als 2de stap om de kleur nog wat af te stemmen dan nog eens Color Efex Pro gebruikt met het filter Cross Processing E6 => C41 methode L05, wat terug de saturatie in het rode iets optrekt.
Als ik de vullaag gebruik doe ik dat inderdaad ook als uitknipmasker per geknipt object en haal ik het weg uit de hooglichten of schaduwen die ik dan weer vul met bijvoorbeeld oranje via een ander uitknipmasker. Soms doe ik dan over alle lagen nog een warm of een koud filter. Er zijn natuurlijk tal van manieren om dit te doen. Hoe dan ook de foto vind ik mooi en het is zeker een kwestie van smaak. Bedankt voor je uitleg. Vind het altijd wel erg leuk om te horen hoe anderen het doen. En zoals ik al aangaf, ben ik al blij als het half zo goed lukt als bij jou.
Leuke creatie, meiske komt op mij iets te geknipt en geplakt over. Zal ongetwijfeld ook te maken hebben met het kleurrijke element van het meiske. Dat is dan ook de reden dat ik meega met het ietsje terugbrengen van de saturatie