Welke raden jullie aan.
niet gelijk allemaal LEE filters roepen want die prijsklasse vin ik dan weer net iets te overdreven.
Tevens hebben jullie nog tips of site waar je handige tips kan vinden hierover?
alvast bedankt allemaal.
gr. Marco

zo rond de 250 euroPatrickdeBie schreef:Er zijn vele merken filters en dergelijke te krijgen, maar als wij niet weten aan wat voor budget zit te denken kunnen we eigenlijk nog niets adviseren.
ik heb zowel een crop als een full frame camera en het is voor een 72mm vattingLanterphantertje schreef:De sensor grootte van je camera kan ook van invloed zijn op de kosten, als je met een micro 4/3 camera werkt kun je kleinere filters gebruiken dan wanneer je aps-c of full frame gebruikt. En LEE filters zitten overigens in nagenoeg dezelfde prijsklasse als veel andere gerenommeerde merknamen. Wil je een systeem met schuiffilters of denk je dat schroeffilters voor jouw gebruik volstaan?

in ieder geval een polarisatiefilter en dan dan een 9 of tien stops denk ik.Henry schreef:Oke, dan is de volgende relevante vraag: hoeveel filters wil je aanschaffen voor die €250 en heb je ook al een idee welke filters dit moeten zijn?
- 5/6 stops ND
- 10 stops ND
- polarisatiefilter
Denk je ook aan Grad filters (hard/zacht, welke) en kleurenfilters?
Waarop (op welke objectieven) wil je die filters gebruiken?

een 9 of 10 stop ND filter.PatrickdeBie schreef:Bedoel je een 9 of 10 stops polarisatiefilter? Of lees ik het verkeerd?
Want dat bestaat volgens mij niet.
Of bedoel je een polarisatieflter EN een 9 of 10 stops ND filter?