In foto 1 bedekt haar haar en haar bril de gezichtsuitdrukking, daarom vind ik 2 duidelijk beter. Misschien dat je meer interactie / gezichtsuitdrukking in beeld krijgt als je de foto wat diagonaler genomen had, daarmee bedoel ik meer naar links gaan staan, zodat je meer in het gezicht van het meisje kijkt. Dan maar de hond schuin van de zijkant. En met flinke groothoek en van dichtbij zou denk ik ook leuk zijn. Nu is het wat "formeel". Maar goed, het blijven stemmige foto's!
@Ronald... met zichtbare gezichtsuitdrukking heb ik ook, maar toch voor deze twee gekozen door de betere interactie tussen hond en model. Persoonlijk vind ik het totaal plaatje wel kloppen hier, ik heb hem dan ook gepost in de rubriek "dieren" en niet in "portretten" omdat Luna(de hond) net iets meer de hoofdrol speelt. Ook zit de sfeer er hier beter in dan de overige opnames. Een groothoek van dichtbij zou de opname helemaal veranderen naar iets wat niet de bedoeling was. Ik had dit idee op deze locatie al enige tijd in gedachte en uiteindelijk toch maar eens uitgevoerd en kwam thuis met beelden die ik op voorhand in gedachte had. Buitenshuis gebruik ik voor het fotograferen van mensen en honden steeds mijn 70-200mm lens van tamron, dit is echt wel mijn favoriete lens waarmee ik (volgens mij toch) de meest sfeervolle platen creëer.
Ik vind ze allebei erg mooi Geert, de interactie staat inderdaad voorop. Lichte voorkeur voor foto 1 vanwege de kleur en de scherptediepte. De plek is goed gekozen de bomen vormen een mooie omlijsting.