@Fotosmurf. Bedankt! Inderdaad, die felblauwe kleding leidt wel een beetje af. Zelf zou ik er toe neigen om het niet weg te halen maar eerdere de felheid van dat blauw er uit te halen. Ik houd namelijk wel een beetje van die opbouw van laag naar hoog van links naar rechts. Als ik die persoon helemaal verwijderd, is dat weer weg.
@ahum: Van die snelheid bij die eerste foto klopt niks denk ik (moet even in die EXIF kijken wat het nu precies was, het was in elk geval met de electronische sluiter van mijn Panasonic GX8) Ik weet wel dat ik de camera op auto ISO had staan en A-priority en dat ik daarna even wat had zitten klooien omdat ik knipperende rode getallen in de viewfinder zag. Die ISO 640 is in elk geval niet echt een logische instelling voor die felle zon. Kortom: het ging allemaal een beetje te snel voor me op dat moment....
De tweede foto stijgt duidelijk uit boven een registratie.
De blik van de jongen zet de fantasie aan.
Bij de eerste heb ik dat veel minder en bij de laatste helemaal niet.
Je antwoord op de tip van Joop vind ik ver gezocht.
Voor mij is dat stukje mens links niet meer dan een overbodig beeldelement dat niets aan het beeld toevoegt en alleen maar aandacht vraagt.
Inderdaad, foto 2 springt er uit in deze reeks. Aan de andere kant vind ik het wel echt zo'n voorspelbare "fotoclub"-favoriet, die bijna braaf aan geijkte kijkconventies voldoet. Ik heb al zo veel van die "betekenisvolle" en "mysterieuze" blikken gezien. Blijft zeker interessant en fijn voor het oog, maar toch. Nummer 1 en 3 vind ik zelf dan weer wat meer verrassing bieden, al zijn ze technisch niet zo optimaal. Zelf vind ik nr 3 de minste, al mag ik wel de uitstraling van "Het is een leuke dag hier, ik heb een mooi pak en ik geniet ervan". Maar goed, ook dit is allemaal persoonlijk besef ik.
Voor mij 1 en 2 waarbij 2 de opvallendste expressie mee heeft.......
Halve mannetje in de lengtedoorsnede in 1 heeft voor mij geen toegevoegde waarde ook niet als je het blauw tempert.
Foto 3 komt voor mij te geposeerd over.