Hans, Herman en Henk ook bedankt.
@Hermanus, niet vanuit een hut, maar gewoon vanaf de kant.
Is een meer vlakbij ons huis(1,5 kilometer) en daar hebben ze van die soort kunstmatige schiereilandjes langs de kant gemaakt.
Die schiereilandjes zijn vooral handig voor vissers, maar ook ik heb er profijt van.
Ze hebben een hele lage beschoeiing, omdat er in het meer niet met boten mag worden gevaren, dus als je op de grond zit zit je vlak boven het water......nu nog wel op een plastic tasje zitten, omdat de grond nog nat is.
Dan het klapschermpje open en de camera vlak boven het water houden....niet laten vallen natuurlijk.
Sommige vogels blijven angstvallig uit de buurt als ze je zien zitten zoals de Kuifeenden en de Futen(kwamen later toch iets dichterbij) en andere vogels zoals de Wilde Eenden, Meerkoeten en sommige Ganzen zijn minder schuw en komen wel dichterbij.
Twee Canadese Ganzen waren minder bang en deze die je hier ziet was wel erg nieuwsgierig naar wat ik aan het doen was en kwam dus echt dichtbij....ik kon 'm af en toe niet eens helemaal in beeld krijgen met 200mm(wel op een cropcamera, dus eigenlijk 300mm

).
Ik heb de vogels niet gevoerd, maar zit er wel aan te denken om de volgende keer een paar boterhammen mee te nemen, misschien komen de Kuifeenden dan ook wat dichterbij.