Sinan Can

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
ArtenCo
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Sinan Can

Bericht Geplaatst:

Knap lastig. Kan me dat goed voorstellen. Bij documentaire fotografie denk ik eigenlijk altijd in zwart-wit beelden. Mss is dat wel een afwijking van mij. Ik zou deze opname omzetten in krachtige zwart-witters. De kleuren/ tekst leiden af van Sinan en de juiste huidskleur is dan minder belangrijk.
Heel jammer vind ik dat hij in alle drie de beelden geen contact met jou heeft. Hij kijkt telkens het beeld uit. Uit deze drie vind ik de eerste dan de beste, maar mss heb je nog anderen.
Frans
Lid
Lid
Geslacht: Man

Sinan Can

Bericht Geplaatst:

Twee soorten licht in een scene zijn een gruwel.
Is altijd een soort compromis.

Huidtinten?
Kijk eens hier. https://dgrin.smugmug.com/Tutorials/Photo-Manipulation/Pleasing-Skin-Tone/
Frans
Lid
Lid

Sinan Can

Bericht Geplaatst:

Heb even naar de eerste gekeken. Tikkeltje geel eruit en je bent er.
Daniel Doyen
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re: Sinan Can

Bericht Geplaatst:

Je beelden zijn een klein tikkeltje te geel, verder is dit gewoon reportage werk, en dan denk ik niet dat er iemand
precies gaat meten, of een kleurtje 100% juist zit :rof

DD. ;)
frako
Lid
Lid

Sinan Can

Bericht Geplaatst:

Inderdaad meer een registratie. Voor mensen die erbij waren interessant. Voor anderen is het mi niet echt boeiend.
Daniel Doyen
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re: Sinan Can

Bericht Geplaatst:

Oei Judith, rap op je tenen getrapt precies :blush

Dat je wil bijleren, juich ik natuurlijk voor 100% toe :up

:proost
Hermanus
Lid
Lid

Sinan Can

Bericht Geplaatst:

Mooi dat je deze tak van fotografie uitoefent en vaak zal je in deze situaties het moeten nemen zoals het is, want je bent van veel zaken afhankelijk. Knappe uitdaging en respect voor je moed !
Ik weet hoe dit voelt, want ik heb ooit een portret serie en overzicht van de dag van Allergie voor hun magazine in dierentuin Amersfoort gemaakt. Mijn schoondochter was ziek en vroeg mij in te vallen. Dat was heel pittig kan ik wel zeggen en dan kruip ik toch liever door de natuur. ;)
janjan33
Lid
Lid
Contacteer:

Sinan Can

Bericht Geplaatst:

Als ik even de man rechts in f3 buiten beschouwing laat zijn de foto´s verschillend van kleur.
Bij foto 1 waar hij staat valt het licht heel anders dan bij f2 en f3.
Als je f2 en f3 vergelijkt zou ik zeggen dat f2 aan de gelige kant is en bij f3 het gezicht wat flets is.
Ik heb het stukje over huidtinten gelezen van Frans en ook een foto even binnengehaald, maar ik kan niet zeggen dat ik daarmee veel verder kom.

Met huidskleur blijft het moeilijk om te kiezen. Het gaat hier niet om een studioportret, maar ik zou het graag ook zo goed mogelijk willen doen. Het lastige hier is zeker de twee lichtsoorten. Verder heb je ook met de smaak van iedereen te maken. In de voorbeelden zie je de verschillende kleurtinten wel mooi terugkomen maar hier gaat het om 1 soort licht.
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”