Judith schreef:In de onderste foto zit een vreemde lijn (midden in het pad). Alsof hij doormidden is geknipt en niet goed weer aan elkaar geplakt is, is dat bewust gedaan?
Was me nog niet opgevallen, is gekomen door het perspctief filter.
De 1e voor mij de mooiste foto wat foto betreft, maar de bewerking van die foto is niet mijn smaak....het lijkt alsof alle details eruit gehaald zijn. Bewerking van de 2e foto vind ik beter, maar is voor de rest een tikkie saai.......de lijn waar Judith het over heeft was het eerste dat me opviel, dat is dan natuurlijk wel weer een wat minder stukje van de bewerking.
Mijn advies is en blijft om filters te gebruiken als inspiratie, maar het bewerken toch vooral zelfstandig uit te voeren om controle te behouden. Het donkere is prima van toepassing, maar er is van alles gebeurd met contrast, minicontrast, structuur en hoog- en laaglichten waardoor het geheel erg kunstmatig overkomt.
helaas, heb er geen positief gevoel bij. #1 veel te hard en #2 een filter dat de helft van de foto verschuift is onbruikbaar voor dit soort fotografie. Sorry voor deze weinig opbeurende kritiek
als aanvulling, is wat heftig verwerkt, vooral bij foto 1, foto 2 had je niet moeten doen, en foto 3 zit echt wel wat in. Ik ben juist benieuwd wat de originele foto in kleur van 1 en 3 moet zijn. Ik denk dat daar in kleur, of een zachte verwerking van straatbeeld meer in kan zitten.