Dochters
- g00fy
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Alweer een maandje geleden gemaakt toen ze eindelijk weer eens op de foto wilden
.
[img]http://photodrome.spaanbroek.net/_DSC0513_c1_900.jpg[/img]
[img]http://photodrome.spaanbroek.net/_DSC0519_c1_900.jpg[/img]
- Frans
- Lid

Wat leuk.
Bladerde vanochtend door je foto's en kwam je dochters in zwart wit tegen.
Dacht toen portretten gaat je beter af dan hommels/bijen.
Ook deze weer mooi.
Opvallend vind ik het verschil van huidskleur van dochter 1 in vergelijking tot dochter 2 die volgens mij de meest geloofwaardige huidstint heeft.
Bladerde vanochtend door je foto's en kwam je dochters in zwart wit tegen.
Dacht toen portretten gaat je beter af dan hommels/bijen.
Ook deze weer mooi.
Opvallend vind ik het verschil van huidskleur van dochter 1 in vergelijking tot dochter 2 die volgens mij de meest geloofwaardige huidstint heeft.
Heel mooi vastgelegd, 
- g00fy
- Lid

Mijn dochters blijven ook (iets) langer stilzitten dan die kleine beestjesFrans schreef:Dacht toen portretten gaat je beter af dan hommels/bijen.
Ik zie het nu ook, hoewel het op mijn scherm niet zo heel veel verschil maakt. Bij mijn oudste mag er een tintje rood uit. BedanktFrans schreef:Opvallend vind ik het verschil van huidskleur van dochter 1 in vergelijking tot dochter 2 die volgens mij de meest geloofwaardige huidstint heeft.
Modellen zijn het niet echt, want die staan meestal heel graag voor de camera. Bij deze modellen duurt het vaak veel te lang voordat papa de foto heeft gemaakt die naar zijn zin is. En dat hebben ze al na een paar minuten...Hermanus schreef:Mooie portretten van jouw model dochters of dochters als model
- Daniel Doyen
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
Laat ze volgende maal eens poseren in een wat minder " geforceerde glimlach " pose,Modellen zijn het niet echt, want die staan meestal heel graag voor de camera. Bij deze modellen duurt het vaak veel te lang voordat papa de foto heeft gemaakt die naar zijn zin is. En dat hebben ze al na een paar minuten...
gewoon spontaan wat samen poseren, wat praten samen, wat plezier hebben samen,
dan ga je zeker betere resultaten bekomen, en gaan je dochters het minder snel beu worden
Persoonlijk zorg ik er steeds voor dat mijn shoots " fun " blijven voor de modellen, en dan vliegen
de uren voorbij zonder dat iemand het merkt
DD.
- Frans
- Lid

Daniel dan krijg je inderdaad heel andere foto's.
Op een buitenlokatie makkelijker te verwezenlijken dan binnen.
En soms wil je dit soort portretfoto's voor aan de muur.
Wat meestal snel verveelt als de fotograaf vooral bezig is met “gepruts” aan camera en flitser.
Mijn tip zou dan zijn.
Zet alles klaar.
Zitplek, licht, achtergrond.
Probeer het licht uit met een paar foto's van een vervangend object zoal jezelf.
Op een buitenlokatie makkelijker te verwezenlijken dan binnen.
En soms wil je dit soort portretfoto's voor aan de muur.
Wat meestal snel verveelt als de fotograaf vooral bezig is met “gepruts” aan camera en flitser.
Mijn tip zou dan zijn.
Zet alles klaar.
Probeer het licht uit met een paar foto's van een vervangend object zoal jezelf.
- Daniel Doyen
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
Dit is zeker ook een goede tip van FransWat meestal snel verveelt als de fotograaf vooral bezig is met “gepruts” aan camera en flitser.
Mijn tip zou dan zijn.
Zet alles klaar.
Ja en neen, binnen in huis zit je rustig met je modellen in een gekende omgeving.Op een buiten lokatie makkelijker te verwezenlijken dan binnen.
Op een buitenlocatie heb je heel snel onbekende "kijkers" , en dit is soms lastig voor niet doorwinterde modellen.
( juist mijn persoonlijke ervaringen )
DD.
- Frans
- Lid

Ja buitenshoots trekken soms mensen.
Vooral als je met veel toeters en bellen werkt.
Of met naaktmodellen. Kan me van fran herinneren dat ze mensen op wacht had staan.
Nou vermoed ik dat g00fy buiten met daglicht zal fotograferen of strobist.
Ja zijn twee mooi dochters kunnen ook bekijks opleveren.
Vooral als je met veel toeters en bellen werkt.
Of met naaktmodellen. Kan me van fran herinneren dat ze mensen op wacht had staan.
Nou vermoed ik dat g00fy buiten met daglicht zal fotograferen of strobist.
Ja zijn twee mooi dochters kunnen ook bekijks opleveren.
- g00fy
- Lid

Ja, die twee blijven groeien
. Alleen vroeger wilden ze bij elke gelegenheid op de foto en nu zo weinig mogelijk
.
Daniel en Frans dank je veel voor de vele nuttige tips. Die gaan weer mee naar de volgende keer
.
Daniel en Frans dank je veel voor de vele nuttige tips. Die gaan weer mee naar de volgende keer