Jammer van die andere mensen die er ook altijd zijn
Het zwart wit werkt in deze foto beter voor de lucht dan voor het gebouw/geheel.
Desalniettemin een fraai beeld van een 'kapot gefotografeerd' gebouw
Leuk een TC , bedankt Wendy !
Ik keek nog even i.v.m. de opmerking van Megan en dit is een aangename verrassing.
Megan, ik ben een flinke tijd zoet geweest om hem in het gareel te krijgen en helemaal is mij niet gelukt. Normaal krijg ik LR de lensvertekening wel weg, maar of het gebouw staat uit het lood of de ondergrond is niet gelijk. Dacht er recht voor te zijn gaan staan in het midden, maar twijfel nu. Ik ga nog eens terug voor avondopnames, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee, want hij is inderdaad stuk gefotografeerd. Wat mij niet er van weerhoud om onderwerpen die mij aanstaan te fotograferen. Deze mensen vind ik in dit geval best een toegevoegde waarde Jurjen, maar een volgende keer werk ik die in PS weg met meerdere lagen.
Het feit dat dit gebouw reeds zo vaak op de foto is gezet is natuurlijk niet zonder reden. Dus zeer begrijpelijk dat je hier graag fotografeert, ik zou het zelfde gedaan hebben. Dat dit object, naar mijn eigen zeggen, 'stuk gefotografeerd' is was overigens niet als diskwalificatie bedoeld
Als je camera niet achter- of voorover helt zijn het alleen de vertikalen die altijd vertikaal blijven.
Om de horizontalen in bijv. een gevel horizontaal te houden moet je fimvlak ook nog eens evenwijdig aan een die gevel lopen.
jurjengroendijk schreef:Het feit dat dit gebouw reeds zo vaak op de foto is gezet is natuurlijk niet zonder reden. Dus zeer begrijpelijk dat je hier graag fotografeert, ik zou het zelfde gedaan hebben. Dat dit object, naar mijn eigen zeggen, 'stuk gefotografeerd' is was overigens niet als diskwalificatie bedoeld
Bedankt allen !
Frans, inderdaad zal daar waarschijnlijk het probleem moeten zitten en bedankt voor je uitleg. Door mijn knieën is ook geen eenvoudige positie meer.
Hoi Herman, proficiat met de TC...
een mij wel bekende locatie (kwam er vroeger regelmatig, maar dan in de winter, dan heb je minder kans op allerlei toeristen in je beeld )
Gr, Bert