Zelfportret - silhouette

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
simonephoto88
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Zelfportret - silhouette

Bericht Geplaatst:

Ik werd vandaag ineens via een fotoblog enorm geinspireerd om weer eens zelfportretten te gaan maken. Ik had gelijk een idee, ik wilde silhouetten van mezelf fotograferen. Dacht een leuke uitdaging. Mijn favoriet hieronder.
Afbeelding
Omhoog Profiel Website Foto's
wilw
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Zelfportret - silhouette

Bericht Geplaatst:

Ik vind het rimlicht (zo heet dat toch ...) net te weinig. M.n. rondom het gezicht.
De haren krijgen het meest, doch dat vind ik het minst interessante deel.
Maar ga door zou ik zeggen
BenM
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Zelfportret - silhouette

Bericht Geplaatst:

Leuk dat het haar oplicht! Tegen een wat lichtere achtergrond zou het totale silhouet beter tot haar recht komen denk ik. Ik heb een aantal jaren geleden wat geëxperimenteerd met rimlicht en toen gebruikte ik (tegen een donkere achtergrond) twee lampen/flitsers met beiden "gericht" licht (honingraat voor de lamp), die links en rechts schuin (buiten beeld) achter het model stonden.
Henry
Lid
Lid

Zelfportret - silhouette

Bericht Geplaatst:

Idee is leuk, uitlichting kan misschien nog ietsje beter, maar daarvoor moet de lamp (denk ik) meer naar achteren en sterker stralen, of je moet meerdere lampen inzetten.
Omhoog Profiel Foto's
simonephoto88
Lid
Lid
Contacteer:

Zelfportret - silhouette

Bericht Geplaatst:

Dank voor jullie opbouwende commentaar. Ik ga er nog eens een keer mee aan de slag!
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Graag foto's de volgende keer iets groter plaatsen(minimaal 700 pixels, maar liever 900 pixels aan de langste zijde)....eigenlijk moet een topic met foto's kleiner dan 700 pixels aan de langste zijde worden gesloten, dus je mag deze ook nog wat groter plaatsen als dat lukt. :)
Omhoog Profiel Foto's
simonephoto88
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ron62 schreef:Graag foto's de volgende keer iets groter plaatsen(minimaal 700 pixels, maar liever 900 pixels aan de langste zijde)....eigenlijk moet een topic met foto's kleiner dan 700 pixels aan de langste zijde worden gesloten, dus je mag deze ook nog wat groter plaatsen als dat lukt. :)
Ik had je bericht niet meer gezien. Ik plaats ze via myalbum, groter lukt daar niet. Heb je een tip via welke site dit wel kan?
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Volgens mij kan het met Myalbum ook, maar je moet de goede link zien te pakken.....ik heb zelf ook Myalbum gebruikt in het verleden en toen kon ik m'n foto's hier ook groter plaatsen. ;)

Er zijn er hier wel een aantal die Flickr gebruiken, zelf gebruik ik https://postimages.org/" onclick="window.open(this.href);return false; dat heeft als nadeel dat je foto's ergens in the cloud komen te staan, maar terug vinden kan alleen via de link die je al gepost hebt.....je krijgt daar dus geen eigen pagina waar je foto's blijven staan.
Misschien als je jezelf daar registreert dat het wel mogelijk is, maar dat heb ik nooit gedaan.
Omhoog Profiel Foto's
simonephoto88
Lid
Lid
Contacteer:

Zelfportret - silhouette

Bericht Geplaatst:

Dankjewel! Ik ga eens kijken. Volgens mij heb ik ook ooit eens een Flickr account aangemaakt in een ver verleden...
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”