Vader en zoon inderdaad.
Ik denk dat hij dirigent is. Volgens mij ligt er op tafel een muziekpartituur.
In ieder geval heeft hij zijn zaakjes voor elkaar.
Kijk maar hoe het kleedje op tafel ligt en hoe zijn snor geknipt is.
De vaas met bloemen iedere vrijdag en zijn glanzende schoenen completeren het geheel.
Misschien heb ik het helemaal mis, maar dit is iemand met gezag.
Ik ben wel benieuwd, Hasselbox: ken jij de mensen en hun verhaal? En heb je dat bewust vertaald in de foto’s? Wat was het doel/ de gedachte achter deze serie foto’s?
Beste Marco
Nee, de meeste mensen ken ik niet. Als ik iemand zie die mij door iets opvalt om als model te fungeren vraag ik eenvoudig of het mogelijk is. Het praatje op de juiste manier voeren is van enig belang natuurlijk
Ik laat het model zoveel mogelijk zichzelf zijn. Daarmee hoop ik te bereiken dat hij of zij laatzien hoe men zichzelf ziet. Verder pas ik enige regie toe door de plaats te kiezen in de ruimte en maak uit wat ik zie een uitsnede. Het belangrijkste is het juiste moment.
Edward Steichen formuleerde ooit als volgt, A portrait is not made in the camera but on either side of it.
Daarnaast ontstaat een document over de tijd, cultuur en milieu waarin ik leef en werk als fotograaf meegenomen.
Wel is het jammer dat in deze (moderne) tijd het steeds moeilijker wordt om mensen te vinden mee te werken. Ook het verschil in leeftijd speelt mee denk ik soms. De APV heeft er verder voor gezorgd dat mensen al bang of boos worden als ze een camera zien. M.i. is de wet zijn doel ver voorbij geschoten. Mede door wat de media en enkele handige jongens die er brood inzagen er over berichten.