Ik vind deze toch wat moeilijk Nelly. Zelf vind ik dat de 2 onderwerpen bij een dubbeldruk moeten harmonieren met elkaar, dat mis ik hier en vind ik jammer. Het oogt wat willekeurig zeg maar. De poging is goed, maar daar blijft het voor mijn gevoel bij..gr Harry
Een 'double exposure' is als een schets/tekening van iemand anders die je als basis gebruikt voor het maken van een eigen tekening. Je voegt er een laag aan toe en de 2 vloeien geruisloos in elkaar over en versterken elkaar. Het is dus meer dan een foto van een vage rand te voorzien en die op een andere foto te kleven.
Het hoofd mist hier bij het overvloeien een link met de achtergrond, met de contouren van de gebouwen, met schaduwen, met de textuur (tegels/gebouw/fontein), ... met iets uit de onderliggende laag.
Dat is hetgeen mijn voorgangers proberen aangeven.
Het is misschien niet hetgeen je hoopte te lezen, maar ik hoop dat je er wel iets aan hebt...
De laatste update is een stuk beter qua double exposure.
Maar ik krijg er ook nog geen warm gevoel bij. De fonteinen in je stadsbeeld lijken meer storend dan meewerkend te zijn doordat ze dezelfde kleur als je achtergrond hebben. Het gebouw lijkt nu ook een hoed te zijn die deel uitmaakt van de vorm van het silhouet.
Heb je al eens geprobeerd met een ander stadsbeeld?