Ik heb hier ook een Sony RX100 V(eigenlijk is ie tegenwoordig van m'n dochter

) en die gebruik ik regelmatig voor bijv. concertfotografie, want daar mag je meest geen camera met verwisselbare lenzen mee naar binnen nemen.
Het is een prima cameraatje, past zo in m'n broekzak en behoorlijk goede kwaliteit foto's.
De RX100 waar jij het over hebt is de RX100 VI, of de RX100 VII, die hebben inderdaad een bereik van (omgerekend naar full frame) 24-200mm, de modellen daarvoor en dus ook de RX100 V die ik gebruik, hebben minder bereik, maar zijn wel weer wat lichtgevoeliger.
De RX100 V heeft een 24-70mm f/1.8-f/2.8 en de RX100 VI en VII hebben een 24-200mm f/2.8-f/4.5.
Hier kun je de verschillen zien tussen de diverse RX100 modellen:
https://www.thijsschouten.com/diverse-a ... -modellen/
Degene die ik gebruik kan ook best nog wel wat hebben qua ISO, de meeste concertfoto's die gemaakt zijn met ISO-800 of ISO-1000 zien er nog prima uit wat ruis en details betreft.
Ik zit zelf ook weleens te denken om m'n huidige camera's en lenzen te verkopen en dan een RX100 VII er voor in de plaats te kopen, maar ik ben bang dat ik m'n 200-600mm(met 1.4x teleconverter) heel erg ga missen en ik twijfel ook of die f/2.8-f/4.5 met concertfotografie niet genoeg is en ik dan veel foto's met ISO-2000 en hoger moet gaan maken en dan wordt de ruis denk wel een probleem.