Dijk van een plaat, complimenten. De speelster komt zo mooi uit de verf dat ik geen moment meer naar de achtergrond kijk. Die is wat mij betreft trouwens wel licht, maar niet te licht.
Los daarvan is het natuurlijk altijd interessant om het origineel naast de bewerking te zien, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik het origineel mooier vindt.
Als ik de dame was, zou ik de voorkeur aan de kleurenversie geven. De zw-versie heeft wat meer contrast waardoor rimpeltjes op voorhoofd en neus weinig flatteus benadrukt benadrukt worden. Maar als foto zeer beslist de zw-versie!
Lekkere plaat, waarbij de actie goed is vastgelegd. Voor mij zonder de twijfel de zwart witte versie. De kleurenvariant, leidt af van de actie en dat is waar het in deze foto om gaat.
Ik zou voor de z/w gaan, maar dan wel met een zachter afgewerkt gezicht(het gezicht vind ik nu echt een heel stuk minder dan bij de kleurenversie) en het witte lijntje bij de kin(?) zou ik verwijderen.
Voor mij de kleurenversie, doordat die natuurlijker oogt vind ik daar de actie juist beter er uitkomen. Die actie is trouwens prachtig en precies op het goede moment vastgelegd, topplaat Joop