Uhm dat vind ik wel een lastige vraag eigenlijk waar veel verschillende meningen over komen.
Ik denk dat als bij een foto vermeldt dat het een sterk bewerkte foto is met AI.... Dan is dat voor mij niet echt een probleem. Gebruik van AI om iets weg te poetsen of misschien stukjes bij te maken is al heel gangbaar denk ik en ik weet niet waar de grenzen daarvan liggen.
Waar ik wel een "probleem" mee zou hebben dat er mbv AI een totaal andere foto wordt gecreerd die vervolgens als "" eigen" foto wordt getoond.
Dus in dit geval jouw foto waarin je voederkorfje door AI hebt laten vervangen door een boomstam....Is voor mij, hoewel het je een mooi plaatje oplevert, een stap (misschien wel meerdere) te ver.
Zeker op een forum zoals dit, waar foto's die door leden gemaakt zijn ter beoordeling worden getoond, zou het voor mijzelf als bedrieging voelen om een foto sterk gewijzigd met AI hier te plaatsen.
Er zullen vast heel veel andere meningen zijn, ik ben zeker niet tegen gebruik van AI, je kunt er vast hele leuke dingen mee doen. Als je een AI bewerkte foto voor je woonkamer maakt om boven de bank te hangen... doen! Maar plaatsen op een forum te beoordeling....ehm.. liever niet.