Helemaal niet te donker, juist prachtig bij een evenzo donker model. Maar ik volg Peter over het oogwit, haar rechteroog vooral jaagt me angst aan, dat moet nogal gedimd worden. Echt even doen want de foto verdient het, geweldig mooi zoals het licht valt.
Doordat je haar "sterk de hoek om hebt laten kijken" komt ze erg boos op me over. Denk dat iets minder haar pupil meer gecentreerd zou komen te liggen en dat dit mooier zou zijn geweest.
Hier heb ik een paar keer voor terug moeten komen. Ik vind hem erg mooi, vooral het licht. Echt niet te donker voor mij.
Wat hierboven geschreven is over het oogwit begrijp ik, en sluit ik me ten dele bij aan. Naar mijn smaak zijn de donkere delen wat aan de zachte kant. Als het zwart wat "harder" zou zijn, niet lichter of donkerder, maar harder, contrastrijker, zou de foto mij nog meer aanspreken dat dat hij nu al doet, en zou het oogwit ook een stuk minder gedimd te hoeven worden om met de rest van de foto te matchen.
Neemt niet weg dat ik het licht en de compositie prachtig vind, het model ook.
Momenteel vanaf een (slecht) laptopscherm aan het kijken, qua details en helderheid kan ik er daarom ook niet veel over zeggen.
Leuk dat je je opstelling deelt, en prima dat je (als het naar eigen tevredenheid is) bij de foto blijft zoals je hem plaatst. Soms is een foto ook gewoon goed!
... de kwaliteit van dergelijke shoots is afhankelijk van het scherm waarop men de prent ziet ... hier op mij pc scherm is het resultaat prima ... zeker niet te donker ...