Dank voor jullie reacties.
Maarten schreef: 25 aug 2026 08:56
Zit me af te vragen of die keeper nou bewust nog even zijn been in de lucht gooit om het de speler extra lastig te maken.
Dat is inderdaad bewust Maarten.
Mijn jongste zoon is keeper geweest zodoende weet ik er wel iets van.
Van jongs af aan wordt een keeper geleerd zichzelf te beschermen als hij uit komt.
In dit geval been omhoog om eventuele doorlopers het doorlopen te beletten. Voetballers weten dit ook en zullen net als deze aanvaller de keeper respecteren en er overheen springen als ze niet kunnen stoppen.
Bij keepers die uitkomen bij een hoge bal zie je heel vaak dat ze altijd een been omhoog trekken en dus een knie naar voren hebben staan. Een aanvaller bedenkt zich wel om er bewust tegenaan te springen want een knie geeft niet mee.
Wat je vroeger ook veel zag dat de binnenkant van de handschoen een felle kleur had zodat spelers die wilden koppen een schrikreactie hadden als ze in hun ooghoek een fel rode vlek op hun af zagen komen. Is nooit echt bewezen en ik heb genoeg foto's dat koppers hun ogen vaak dicht hebben dus ik twijfel ook wel over die filosofie hoor.
Ine S schreef: 25 aug 2026 14:29
Weet het niet goed uit te leggen maar de lijnen die armen en benen maken vind ik heel mooi.
Vooral de benen van beide spelers lopen fijn diagonaal in deze foto inderdaad.