Zacht licht en kijkend recht in de camera. De fotograaf stond hoger. De aangesneden linkerschouder is wat ongewoon. Ze houdt haar hoofd schuin wat vervreemdend werkt. De toning is een kwestie van smaak, maar voor mij wat storend. Vooral bij het haar vind ik het minder. Het zachte effect , dat er achteraf is ingebracht (denk ik) is voor mij niet zo nodig.
Vind dit toch een "aparte" portretfoto.
De "loense" blik is heel goed maar vooral ook de "niet" traditionele uitsnede.
De linkerhand die rust op de rechterbovenarm geeft een ondersteunend effect aan het geheel.
Scherpte ook over de totale foto is prima.
Zachte toning vind ik in deze ook heel gepast.
Wat mij betreft : mooi werk Zjev !
Ook ik vind de aansnijding wat eigenaardig, maar het kan omdat haar linkerhand mooi uit de hoek onder haar rechterarm vandaan komt. Toning en zacht licht ook prima. Wel wat storend vind ik de schaduw rondom haar linkeroog waardoor het net lijkt of ze een blauw oog heeft; de lok haar had beter richting oor kunnen hangen vermoedelijk.
Ik vind het een mooi portret. Vooral de blik van het model.
Kan me wel vinden in de opmerkingen/verbeterpunten.
Wat ik een beetje storend vin zijn de ringen. Die leiden af.
Mooi portret met mooie pose van model maar de kleurtoon vind ik hier minder.
Aan de ene kant van de lok op de neus is de huid roze en aan de andere kant blauw. Hetzelfde aan de halsketting. Dat ziet er heel raar uit.
Maak er een high key portret van met een uniformere huidkleurtoon en het wordt een juweeltje.
Mooi portret, een beetje een klassieke opzet, neigend naar Hamilton en adepten, maar dan met een, inderdaad, aparte uitsnede. Dit, samen met de toch aparte blik, geven de foto een vervreemde uitstraling. En juist dát vind ik erg goed aan deze foto, nèt wat anders, niet de standaard, buiten de lijntjes gekleurd. Ik hou er van!