Fraai beest in karakteristieke pose in een mooie setting.
Grootste scherpte lijkt op poot te liggen.
Aalscholver...
- MarcoEOS
- Donateur
- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Exact wat ik wilde schrijven. De kop mist de scherpte en de snavel is net wat te licht om lekker te kijken. Maar de pose is geweldig, evenals het licht door de vleugels. Misschien nog wat aan knutselen?
- Matthijs
- Lid

Bedankt Frans en Marco!
Ik loop er echt tegenaan dat na verkleinen en uploaden naar Flickr zoveel scherpte verloren gaat. Op groot formaat zit er veel details en scherpte in die nu niet meer zichtbaar zijn.
Het licht op de snavel is inderdaad hard, goede tip om deze iets te dempen! Dan steekt deze ook beter af tegen de lichte achtergrond. Ook zie ik nu nog wat blauw op de buik van de aalscholver die ik eruit zal halen.
Ik loop er echt tegenaan dat na verkleinen en uploaden naar Flickr zoveel scherpte verloren gaat. Op groot formaat zit er veel details en scherpte in die nu niet meer zichtbaar zijn.
Het licht op de snavel is inderdaad hard, goede tip om deze iets te dempen! Dan steekt deze ook beter af tegen de lichte achtergrond. Ook zie ik nu nog wat blauw op de buik van de aalscholver die ik eruit zal halen.
- Matthijs
- Lid

Ik doe dit eigenlijk nog uit gewoonte. Voorheen kon je op maximaal formaat foto's uploaden en plaatsen naar forums, dan vind ik het prettiger om hem verkleind te plaatsen.Meksjoef schreef: 28 sep 2026 11:12 Dan de vraag, waarom verklein je hem? Ik doe dit nooit en heb niet het idee dat Flickr het zo zwaar downgrade.
In de openingspost een versie geplaatst die ik zelf niet verkleind heb, maar alleen door Flickr naar 1024 pixels word verkleind. Ik zie geen kwaliteitsverschil.
Ook een linkje naar de Flickr pagina zelf waar aanzienlijk meer scherpte en details zichtbaar zijn!