De verbeterde Remove Tool in Photoshop Beta!
- Rob Olivier
- Donateur
- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Indrukwekkend. Bedankt voor het delen Ab!
- Frans
- Donateur
De resultaten zijn indrukwekkend.
Het gebruik van de tool kost credits.
De video laat ook wat anders zien.
Waarom zou je een snowboarder verwijderen uit een winterlandschap als je ook 3 seconden kunt wachten om dat zelfde winterschap te fotograferen als de snowboarder uit beeld is.
Dat geldt ook voor een rokende dame.
Dat geldt niet voor de auto in voorbeeld 1. Maar je kunt je afvragen of het beeld er beter van geworden is.
Het gebruik van de tool kost credits.
De video laat ook wat anders zien.
Waarom zou je een snowboarder verwijderen uit een winterlandschap als je ook 3 seconden kunt wachten om dat zelfde winterschap te fotograferen als de snowboarder uit beeld is.
Dat geldt ook voor een rokende dame.
Dat geldt niet voor de auto in voorbeeld 1. Maar je kunt je afvragen of het beeld er beter van geworden is.
- Ab59
- Donateur
Ik kijk er toch iets anders naar, het zijn maar voorbeelden om de mogelijkheden te laten zien. Iedereen kan (eventueel) zijn eigen invulling geven met behulp van deze tool. Kost credits inderdaad, maar dat is de way to go in de toekomst in photoshop
Ik krijg standaard 250 credits bij mijn abo.
-
Philipfrance
- Lid

Waar o waar blijft de eerlijke fotografie?
Ik maak een foto van een waarneming. o nee, die auto moet weg, laten we de personen ook maar weg en vervangen door watertorens oid.
Bewerken is één, besodemieteren is twee.
Het zal niet lang meer duren voor AI de waarneming door onze eigen ogen overneemt.
Ik maak een foto van een waarneming. o nee, die auto moet weg, laten we de personen ook maar weg en vervangen door watertorens oid.
Bewerken is één, besodemieteren is twee.
Het zal niet lang meer duren voor AI de waarneming door onze eigen ogen overneemt.
- Ab59
- Donateur
Ik begrijp dat fotobewerking bij fotografie hoort en dat je daarmee een beeld soms juist mooier kunt maken. Toch vind ik dat er een verschil is tussen een foto bewerken en de werkelijkheid ingrijpend veranderen. Zeker bij waarnemingsfotografie gaat het er toch om vast te leggen wat je daadwerkelijk hebt gezien. Met de mogelijkheden van AI wordt het steeds moeilijker om te zien wat echt is en wat niet. Ik hoop dat we de waarde van eerlijke fotografie blijven erkennen, waarbij niet alleen de schoonheid van het beeld telt, maar ook de werkelijkheid die erachter schuilgaat.
- MarcoEOS
- Donateur
- Contacteer:
Tsja, dit is de terugkerende discussie over waar de grens tussen fotografie (registrerend) en beeldcreatie (creërend) ligt. Er is in de beelden zelf geen goed of fout, geen eerlijk of oneerlijk. Het is maar net wat je er als maker mee doet, een welke verwachtingen je ermee schept.
- Frans
- Donateur
Ik manipuleer al beelden sinds ik photoshop gebruik.
Juist om een niet bestaande werkelijkheid te creëeren.
Het gevaar ligt voor mij vooral in de fotojournalistiek waarbij een niet bestaande werkelijkheid wordt gecreëerd.
Juist om een niet bestaande werkelijkheid te creëeren.
Het gevaar ligt voor mij vooral in de fotojournalistiek waarbij een niet bestaande werkelijkheid wordt gecreëerd.