Wat betreft het statief zou ik daar niet voor kiezen.
Ik ken iemand die de grote heeft gehad en ik heb deze in het klein en gebruik m amper, laat het compactje vaak tegen/op dingen aanleunen e.d, maar nog belangrijker; hoe meer gewicht (ondanks de grootte van de gorilla pod) hoe meer moeite je moet doen om het stabiel te krijgen begreep ik van degene die die grote had, die heeft het ding ook weer weggedaan om deze reden.
Daarnaast ben je met de GP (gorilla pod) afhankelijk van de plek waar je bent, je moet in de meeste gevallen de GP met je camera altijd dus ergens bovenop zetten en vastklemmen....dit lijkt heel makkelijk met dat ding, maar eigenlijk gaat dat heel omslachtig en kan je niet vrij bewegen met compositie e.d. met een gewoon statief kan dat wel en zou ik daar eerder voor kiezen.
Als je toch wat bij je wilt hebben ipv van een groot statief zou ik eerder ook voor de rijst/bonenzak kiezen zoals niels al schreef, hier ben je ook flexibeler mee dan met een gorilla pod.
Een dagje weg krijg ik m'n kaartje al niet vol met 2 GB, ik zou dan voor 4 GB kiezen als je echt perse meer dan voldoende wil hebben en als je dan op vakantie gaat en bang bent te kort te komen kan je altijd nog een 4 GB erbij nemen.
Veel plezier met je camera iig!