Slakken

Behalve vogels en insecten
Plaats reactie
CanonLeon
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Slakken

Bericht Geplaatst:

Gisterenochtend ben ik een tijdje op de biesbosch geweest. Mooi licht en slakken op de planten:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

6a.
Afbeelding
Bedankt voor het bekijken.
Laatst gewijzigd door CanonLeon op 28 sep 2009 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
lvangaal
Lid
Lid

Re: Slakken

Bericht Geplaatst:

bedankt dat ik kon kijken :up . hele mooie serie. de tweede foto is heel apart met die slak in de oksel van de plant.
korandoke
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

mooi reeksjes, maar zou wat meer aandacht schenken aan de compo

greets
CanonLeon
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

korandoke schreef:mooi reeksjes, maar zou wat meer aandacht schenken aan de compo
greets

Kun je hier tips voor geven?

ken schreef:Inderdaad het juiste licht, maar toch ook de juiste fotograaf die de juiste foto's maakt. Ikzelf vind de 2de ook heel apart en mooi. Het slakkehuisje mocht voor mij nog iets scherper. Met welk diafragma is de foto gemaakt?

Groetjes,

Foto 2: ISO 400 F6.3 1/60
pipanda
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Mooie serie, de slakjes staan er scherp op.
Kwa compositie is het hier en daar inderdaad niet ideaal. Maar dat blijft altijd moeilijk, achteraf is het altijd makkelijk denken dat hier wat minder en daar wat meer ruimte mooier is.
3e foto daar zou ik links en onder nog wat af croppen om de slak nog iets meer uit het midden te krijgen.
bij de 5e foto zit de ruimte aan de verkeerde kant imo maar de andere kant is weer te druk waardoor dat oogje bijna wegvalt in die achtergrond.

De 6e vind ik de leukste van deze serie, erg grappig hoe het beestje met zijn neusje tegen het takje zit. Ik zou als ik jou was overigens hier kijken of er hier geen staande foto van te croppen is. volgens mij is die ruimte er wel :D
CanonLeon
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

pipanda schreef:Mooie serie, de slakjes staan er scherp op.
Kwa compositie is het hier en daar inderdaad niet ideaal. Maar dat blijft altijd moeilijk, achteraf is het altijd makkelijk denken dat hier wat minder en daar wat meer ruimte mooier is.
3e foto daar zou ik links en onder nog wat af croppen om de slak nog iets meer uit het midden te krijgen.
bij de 5e foto zit de ruimte aan de verkeerde kant imo maar de andere kant is weer te druk waardoor dat oogje bijna wegvalt in die achtergrond.

De 6e vind ik de leukste van deze serie, erg grappig hoe het beestje met zijn neusje tegen het takje zit. Ik zou als ik jou was overigens hier kijken of er hier geen staande foto van te croppen is. volgens mij is die ruimte er wel :D

Onwijs bedankt voor je reactie! Hier kan ik wat mee! :upc :upc

Foto 6 heb ik gecropt en als 6a erbij gezet, zelf vind ik hem ook mooier zo, jij?
sharonnnetjee
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

De 2de is super!
mido
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Mooi licht heb je hier te pakken.
Alleen foto 5 vind ik wat minder vanwege tak oid links in beeld waardoor slakje en scherpe tak wegvallen, de rest vind ik wel geslaagd met favoriet foto 1 en 2.
Foto 1 zou wat sterker zijn als je het slakje ook zou zien of als bovenkant van huisje wat meer "hierheen" zou staan, maar ik vind m toch lekker kijken vanwege de compositie, licht en scherpte diepte.
Foto 2 zou het huisje nog wat meer scherpte mogen hebben, maar vind m heel gaaf.
Er zijn dan wel verbeterpunten te vinden, maar al met al vind ik dat je een leuke serie gemaakt hebt :upc
Gotchas
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

De derde vind ik de beste uit je reeks, mooie heldere kleuren, lekker rustig achtergrondje en prima scherpte. De vijfde vind ik de minste de slak zit eigenlijk aan de verkeerde kant van de tak en valt wat weg. Bovendien is die onscherpe tak helemaal links in beeld nogal storend...
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”