Mijn schatje Helena

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Cinemovie
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Mijn schatje Helena

Bericht Geplaatst:

Afbeelding
Exif / F5.6 / ISO100 / 1/50s / 50mm

Had nog niet echt gewerkt met mijn 50 mm 1.8 lensje dacht laat ik maar is ff wat proberen.
Mijn vrouw wil nooit op de foto waar meer dames hier last van hebben. vond deze toch wel leuk geworden... Iets geshopt...
@win
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Re: Mijn schatje Helena

Bericht Geplaatst:

Ik vind de foto erg plat en hard belicht. Persoonlijk zou ik haar niet van onderuit gefotografeerd hebben. Verder staat ze er leuk op hoor!

Ik weet niet wat en hoe je precies geshopt hebt, maar ik vind de huid wat vlekkerig overkomen doordat je met een blur hebt verzacht. Ik zou de oorspronkelijke foto pakken, inzoomen op (minimaal) 100% en met de healing brush elk plekje handmatig corrigeren. Kost je een uurtje (of meer), maar het resultaat mag er dan ook wezen. Achteraf kan je dan altijd nog een beetje blur doen voor de kleine oneffenheden. En om het af te maken nog wat noise toevoegen om iets van huid texture terug te krijgen.
Cinemovie
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

@win schreef:Ik vind de foto erg plat en hard belicht. Persoonlijk zou ik haar niet van onderuit gefotografeerd hebben. Verder staat ze er leuk op hoor!

Ik weet niet wat en hoe je precies geshopt hebt, maar ik vind de huid wat vlekkerig overkomen doordat je met een blur hebt verzacht. Ik zou de oorspronkelijke foto pakken, inzoomen op (minimaal) 100% en met de healing brush elk plekje handmatig corrigeren. Kost je een uurtje (of meer), maar het resultaat mag er dan ook wezen. Achteraf kan je dan altijd nog een beetje blur doen voor de kleine oneffenheden. En om het af te maken nog wat noise toevoegen om iets van huid texture terug te krijgen.

dankje voor je tips zal er op lettenen. had de huid net ietsie geblurd idd. de harde belichting was express wilde weer is wat anders proberen.

Thnx
Peterr
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

om het af te maken nog wat noise toevoegen

Doe je dit dan ook alleen plaatselijk??

Wat het harde licht betreft had ik al verwacht dat het een bewuste keuze was...

Gr

Peter
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”