nu eindelijk tijd gehad om ze te bewerken
gaarne uw opbouwende kritiek

F8.0, 1/80sec, 50mm, iso100

de 1e heeft mijn voorkeur, de ogen mocten wat scherper zijn vooral van het kleinere meisje. tweede is een leuke pose, maar door het lage standpunt komen de laarzen te dominant in beeld, naar mijn smaak, ik denk dat zonder laarzen gewoon op sokjes mooier was geweest
de derde staat het meisje heel leuk op, maar de zeepbellen komen niet echt helder over, en dan is denk ik ook een beetje het doel weg. ondanks deze "zeurpuntjes" vind ik het toch knap gedaan 

pdm_fotografie schreef:Een kleiner diafragma gebruiken.
In dit geval wellicht F11 / F13
Probeer het ook eens met 1/125e sluitertijd, iets sneller en dus minder kans op bewegingsonscherpte.

, maar gaat het zeker uitproberen.noldus schreef:dank u voor de reacties,
wat betreft de belichting, gebruik ik links en rechts een softbox waarvan de eentje op ongeveer het halve vermogen staat van de andere en op de achtergrond nog een aparte die op vol vermogen gaat, is het mischien beter om dan een reflectie scherm te gebruiken?
Het scherpstellen doe ik op 1 meisje d'r ogen, ik zou op dit moment niet weten hoe je dit bij allebij zou moeten doen?
heeft iemand daar advies over?

Ik heb zelf een blackberry, maar daar hebben ze geen versie voor.@win schreef:Handig tooltje Jumper. Ik doe het altijd op gevoel, maar altijd handig om het na te rekenen. Zouden ze op zakformaat (in de flitsmeter) moeten hebben.Ik heb zelf een blackberry, maar daar hebben ze geen versie voor.
Alles is over de foto's al gezegd. Leuke vrolijke foto's waarbij de belichting prima is, maar de scherpte mist.