Op de uitkijk

Behalve vogels en insecten
Plaats reactie
daveheuvel
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Op de uitkijk

Bericht Geplaatst:

Dit is mijn eerste foto die ik plaats op een forum. Ik weet niet zo goed of deze hier goed staat. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Alle feedback is welkom.

Foto instellingen:
sluiter-/belichtingstijd 1/1600 sec, f/4.20, iso 200, op 80 mm

F1
Afbeelding

Groet, dave
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Op de uitkijk

Bericht Geplaatst:

Eerste wat mee meteen aanspreekt zijn de goede compositie, kop kijkt guitig om het hoekje naar de kijker, en met veel ruimte en achtergrond in de onscherpte weet je meteen een sfeerbeeld te creeeeren.

Tweede is de goede scherptediepte op de kop, die hem uit de foto lift en diepte geeft.

Halsband ziet er niet zo nieuw uit, ben niet per definitie tegen een halsband bij hondenportreten, maar zo als deze een beetje versleten had je hem wel mogen afdoen.

Zon komt nu van opzij, schaduwen geven diepte, maar je camera verliest in de schaduwen wel detail en daar speelt de ruis iets op. Met de zon in je rug had je dat kunnen voorkomen.
Henry
Lid
Lid

Op de uitkijk

Bericht Geplaatst:

Goede plaat, scherpte, diepte en kleuren spreken met net als de compositie aan.
De halsband had er van mij niet op gehoeven. Rechterkant van zijn kop is een beetje (te) donker.
flipjetiel44
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

een prima binnenkomer en uiteraard Welkom met in de toekomst nog vele inzendingen.
Het meeste is al gezegd, maar persoonlijk zou ik iets van de bovenkant afhalen, dan zitten zijn oren wel bijna tegen de rand, maar je bent wel het blauw tussen de bomen/huizen kwijt. :)
daveheuvel
Lid
Lid

Op de uitkijk

Bericht Geplaatst:

Bedankt allemaal voor de feedback. Heb ik weer bijgeleerd.

groetjes dave
Louise.V
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Op de uitkijk

Bericht Geplaatst:

:welkom
En ik zou inderdaad ook een stukje van de bovenkant eraf halen,verder een mooie opnamen :up
daveheuvel
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik heb wat gedaan met de feedback, daarvoor dank. :D

Hieronder een update. Ik heb iets van de bovenkant en de background gehaald. Ook heb ik wat gespeeld met de contrast, helderheid, verminderen van ruis. Ik hoop dat dit iets heeft opgelevered.

Ik zie nu wel dat deze foto niet een al te beste foto is qua licht, vooraal aan de voorzijden bij de neus veel verlies van kwaliteit door geen rekening te houden met de zon, zoals mendel al zei.

Update foto

Afbeelding

Ik heb een vraagje: Ik heb deze foto bewerkt op mijn laptop en daar zag de foto er beter uit als de eerste foto. Op mijn andere scherm met een dynamisch contrast van 25.000 is deze update veel lichter en komt anders op het scherm als op mijn laptop, en niet beter dan de 1 foto. Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit kan voorkomen zodat het niet veel uitmaakt op welk scherm de foto's bekeken worden?
Laatst gewijzigd door daveheuvel op 01 dec 2009 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
keesg
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Op de uitkijk

Bericht Geplaatst:

Een prachtig ras. Van mij mag je hem ook best helemaal laten zien!

Op dit plaatje vind ik vooral hoe de hond kijkt erg sterk.

Gr. Kees.
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”