Laatste dagen weinig op stap geweest.... Dan maar eent tulpje uit de vaas.... tulp voor het raam gehouden voor het licht op rechts.... Beetje geshopt voor de kleurstelling en sfeer...
Sfeer heeft hij zeker en prachtige kleurstelling ook! Achtergrond had van mij ietsje pietsje lichter gemogen, zodat er wat meer diepte in de foto ontstaat. Foto komt mij nu wat vlak over...
Bedankt voor jullie opmerkingen en suggesties ! Wendy: denk dat door een lichtere achtergrond de sfeer sterk veranderd. Wilde met opzet een wat duistere tulp omdat we al genoeg mooie licht en verfrissende tulpen zien. Daarbij denk ik dat de contourlijnen de tulp genoep geven om naar voren te komen.... Maar dat is mijn mening hoor, kan nog wel een beetje experimenteren..
Heel mooi hoor, weer eens een andere benadering van Hollands trost, ik vind hem wel smaken. Mooi scherp, kleuren lekker donker en warm, prima zo . Heb je ook geprobeerd om een verticale uitsnede te maken, iets zegt me dat hij dan wat natuurlijker over komt ?
Dank je Jebe... Kan de uitsnede nog veranderen, kijken wat dat wordt.... Vond deze uitsnede wel passen vanwege de richting van de tulp en de donker rand rechts waarbij de tulp mooi midden in het lichte gedeelte valt...
Ja, dat heb je mooi gedaan. Je hebt het "trieste" van de tulp (Queen of the night?) mooi gecombineerd met de donkere achtergrond. Compositie : goede keuze die, door de ruimte rechts, intrigeert.
Dank je Paul... Het is niet altijd wat het lijkt, de tulp is in werkelijkheid lichter.... Probeer er altijd mijn draai aan te geven en ben blij te horen dat ie je doet denken aan "Queen of the night" . Klinkt toch beter dan "tulpje uit de vaas"....