graag jullie goedbedoelde op en aanmerkingen.
Onze twee pooltjes Knabbel en Babbel, 10 wk. zusjes

Onze jongste telg, vlaamse reus , 8 wk , Dolly

En 1 van onze Lotharinger , Ukkie, 1 jaar.

met groetjes
Twister

maar wel krap in het kader boven en rechts ( de kijkruimte ) zou wat meer ruimte mogen. de kaders vind ik overbodig en vooral bij de vierde zelfs storend
lena shoot schreef:Eerst en vooral: Prachtige bunnys en stuk voor stuk mooie kleuren en scherp!![]()
Bij knabbel en babbel ga je betere resultaten behalen als je het doek op de BG even zou strijken en verder van het onderwerp verwijderen, dan ga je het amper zien en stoort het ook niet![]()
Dolly staat er heel mooi op maar ik vind het lijntje (kader) erg storen en de tattoo in zijn oor zou ik ook wegshoppen.
Ukki staat nogal centraal en dat levert geen mooie compositie op, ook hier storen de lijntjes en zitten ze te dicht op zijn oren die ik wat meer ruimte zou geven.
Ik heb er snel een paar aangepast om te illustreren wat ik bedoel
als je het liever niet hebt haal ik ze weg
Maar het zijn leuke en knappe modelletjes waar je beslist nog een keertje mee aan de slag kan; ik kijk er naar uit![]()
Greets, Lena

Tony schreef:de eerste twee mogen wat meer contrast/pit, komen wat somber over. heb je verscherpt na het verkleinen? een spatie tussen de foto's komen ze ook mooier over![]()
de derde is weer wat aan de lichte kant, en wat heeft dat beest grote oren![]()
de vierde vind ik de mooiste , het zwarte goed doortekendmaar wel krap in het kader boven en rechts ( de kijkruimte ) zou wat meer ruimte mogen. de kaders vind ik overbodig en vooral bij de vierde zelfs storend

Henry schreef:Leuke plaatjes, maar nog wel even de lakens strijken en zoals ook al eerder is opgemerkt ietsje verder in de achtergrond plaatsen.
Let op je sluitertijd, want 1/10s en 1/13s voor resp. foto 1 en 2 is wel erg traag voor de gebruikte brandpuntsafstanden (moet bijna wel tot bewegingsonscherpte leiden als je geen statief hebt gebruikt).

lena shoot schreef:EEhhh, ik heb alle lijntjes weggeveegd bij Ukki en gewoon een grotere uitsnede gegeven
Aangezien jij in het bezit bent van het origineel, zonder lijntjes kader, is dat een werk gespaard hé, dus enkel groter gecropt en dezelfde bg kleur ingevuld. Meer is het niet.
De tattoo staat voor de raszuiverheid, dat begrijp ik, maar toch hoort t niet mooi.
Bij honden gebruikt men ook nog vaak deze techniek en gaat men zelfs beide oren onder handen nemen (nr in het ene en St Hub kroontje in het andere) maar toch is het niet natuurlijk en zal ik heb wegwerken om de schoonheid van het dier niet te verstoren.
Ik kijk uit naar de volgende reeks en ehhhhh....
succes met het strijken![]()
dank je wel voor je uitleg, begin jij ook over strijken![]()
![]()
ik heb net een boekje gekocht voor 1 eurie over ph.cs4.
ik heb dus meer te doen dan strijken, hihi
knabbel en babbel zijn idd bangig nog steeds trouwens ondanks dat ze hier de ruimte hebben, maar het lijkt wel hoe kleiner het konijn hoe banger, ukkie was in het begin ook bang (4mnd) geleden (kwam ergens vandaan uit een hok van 50 cm bij 50cm) en 3/4 jaar oud. Nu is ze zo mak dat ze zelfs op schoot komt om een snoepie te arresteren. Hihi.
met groetjes
Twister
greets, Lena

en de platen komen nog beter over zoals Lena ze heeft bewerkt