Ben het zelf niet eens met de gelige lamp die ik gebruikt heb ,
alle tips zijn welkom.

de achtergrond is de muur heb helaas nog geen doeken , wel verschillende kleiren muren

1

2

3

ik vind de eerste heel erg leuk 

Tony schreef:wel heel leuk gedaan Jessie, de tips van AJL zou ik zeker proberen, het gezichtje is wat rood. zet ze eens om naar z/w en dan na het verklein nog wat verscherpen. binnen dit proberen is heel moeilijk. om te oefenen lekker naar buiten en een mooie achtergrond zoekenik vind de eerste heel erg leuk

Henry schreef:Helemaal niet verkeerd
Tips voor de volgende keer:
1. Probeer ook eens bij natuurlijk licht foto's te maken (in de nabijheid van een raam bijvoorbeeld. Natuurlijk licht heeft vaak een mooi effect. Om een portret met kunstlicht mooi te krijgen is vaak veel moeilijker).
2. Dochter iets verder van de muur afzetten (foto 1) om hinderlijke schaduwen te voorkomen.
3. Probeer de foto's met een pakket nog iets na te bewerken. Er zijn gratis pakketten en natuurlijk pakketten die je kunt kopen. Een foto knapt van een beetje nabewerken vaak flink op.
Heb je de foto's na het verkleinen naverscherpt? Foto 2 lijkt me ietsje onscherp.

Malu schreef:Ik vind het op zich nog geen slechte serie, maar ze zijn nog niet helemaal af.
Verder ga ik mee met de tips van Henry. Ik heb foto 2 even kort voor je bewerkt met picasa. Hierbij heb ik iets met de kleurentemperatuur gespeeld, de verzadiging omlaag gegooid en wat naverscherpt.
alleen vindt ik haar nu wel wat te bleek

@win schreef:Er is al e.e.a. gezegd dus ik zal in herhaling vallen. Het licht is er frontaal waardoor er harde schaduwen ontstaan. De lichtbron vergroten, difuus maken en dichter op het model zetten zal zachter en mooier licht opleveren. Verder van de muur om slagschaduw op de achtergrond tegen te gaan en wat rust te geven in het beeld. Verder natuurlijk goed scherpstellen en naverscherpen als je verkleind hebt.
Doordat ze met natte haren op foto is gezet komt ze bij mij wat onverzorgd over.