Sinds mijn 50D heb ik steeds een probleem. Om de haverklap heb ik last van een programma knop die draait.
Ik schiet vaak op Av, die stel ik dan in zoals het in 9 van de 10 gevallen goed is voor die dag, dan draai ik een beetje omhoog en omlaag en probeer zo een perfecte belichting te creeeren.
Maar nu draait het knopje steeds naar M, a-dep, C1 of C2. Als ik snel een beeld schiet heb ik vaak geen tijd om nog wat te draaien, en heb ik dus een verziekte foto.
Nu met dit weer heb ik vaak een zonnenbril op, normale mensen zetten hem gewoon even snel op en af. maar ik heb -5 en -6 ik zal hem dus op moeten laten wil ik nog iets door het oculair zien.
Met als gevolg dat ik slecht zie wat ik in de digitale balk wat de instellingen zijn. met wat onoplettendheid, en gebabbel en genieten van het weer, ben ik zo een hele serie kwijt geraakt omdat de cam op Auto iso stond, en dus alles op iso 400 tot 800 is gemaakt. en daar kan mijn 50D erg slecht tegen.
Mijn vraag is eigenlijk zijn er mensen die last hebben van het draaiende knopje.
En zijn er brildragers, die net als ik ook slecht tegen veel licht in de ogen kunnen, maar toch willen fotograferen? hoe lossen jullie het bril gewissel op?
Groet Niels