Model = NIKON D700 Exposure Time = 1/60" F Number = F6.3 Exposure Program = Aperture priority ISO Speed Ratings = 400 Exposure Bias Value = -1EV Metering Mode = Spot Focal Length = 58mm
Ik vind de compositie en kleuren erg mooi, alleen haar houding wat minder. Ik denk ook dat het mooier was geweest als ze een wat subtielere glimlach had gehad.
Klopt, vind het "poseren" wel mooi, maar was mooier geweest als ze wat relaxter erbij stond, wat meer serieus en ontspannen.
Wat ik vaak doe als ik mensen (die ik niet ken) ga fotograferen, is even wachten met de foto maken. Ga met je camera rommelen als of je allerlei ingewikkelde dingen aan het instellen bent, en maak dan ineens de foto. Op dat soort momenten zijn de mensen vaak even niet bezig met hoe ze eruit zien e.d. waardoor je de "echte persoon" vangt, zoals hij/zij is.
Bedankt voor je toelichting en tip Akelei. Ben het overigens met je eens wat de foto betreft hoor.
Wellicht is een gesprek ook een optie. In dit geval zou je ook denken dat de mensen al heel wat gewend zijn als het gaat om foto's Redelijk close met zo'n indrukwekkend uitziende camera veranderd de zaak blijkbaar toch.
Zelfs de ridder die het gas van zijn paard volledig opentrok toen hij het terrein van het steekspel binnentrad kijkt recht in mijn camera.