Dordrecht, winkelend publiek

Verslagen, reportage's e.d.
Plaats reactie
krijnvanleeuwen
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee

Bericht Geplaatst:

Gisteren ben ik sinds lange tijd weer eens de stad ingegaan. Voorheen vond ik het een beetje eng om mensen op de foto te zetten maar nu heb ik mijn angst opzij gezet en heb ik de eerste stappen gezet in portret en straat fotografie. Hier een selectie van mijn foto's:

1. Het was gelijk enorm druk in de stad:
Afbeelding
<f5.6 - 1/180s - ISO200 - 190mm>

2.
Afbeelding
<f4 - 1/250s - ISO200 - 119mm>

3.
Afbeelding
<f4 - 1/750s - ISO200 - 70mm>

4.
Afbeelding
<f4.5 - 1/750s - ISO400 - 41mm>

5.
Afbeelding
<f16 - 1/90s - ISO400 - 41mm>

6.
Afbeelding
<f5.6 - 1/90s - ISO200 - 85mm - Crop>

7.
Afbeelding
<f11 - 1/45s - ISO200 - 53mm>

8. En tot slot een zelfportret in een kunstwerk:
Afbeelding
<f5.6 - 1/1000s - ISO200 - 53mm>

Ik ben een beginnende fotograaf die sinds 2 jaar zijn hobby weer heeft opgepakt, het is voor mij een hobby waarin ik wil leren, graag hoor ik opbouwende kritiek.
Laatst gewijzigd door krijnvanleeuwen op 16 mei 2010 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
bebogard
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Dordrecht, winkelend publiek

Bericht Geplaatst:

Misschien om te beginnen even de foto's nummeren. Dat is makkelijker als mensen iets willen becommentariëren.
krijnvanleeuwen
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

bebogard schreef:Misschien om te beginnen even de foto's nummeren. Dat is makkelijker als mensen iets willen becommentariëren.

thx was ik vergeten
momentum60
Lid
Lid
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Als je straatfotografie maakt moet de foto wel iets hebben dat de foto boeiend maakt. Zomaar wat mensen fotograferen trekt de foto niet.
foto 1: onrustig, natuurlijk door de hoeveelheid mensen, maar geen één springt eruit. Foto heeft mi niets speciaals.. Tentflap rechts is storend.
foto 2: onderwerp is niet scherp; lopen te lopen, geen eyecatcher. Of het moet het "zich vervelende gezicht van de vader zijn die weer mee moet naar het centrum..."
foto 3: tsja, een achterkant van een skater en een halve fiets: je wilt een foto maken maar durft het niet zo goed, dus dan maar van achteren...
foto 4: vind ik dan wel weer interessanter: mooi verloop en een boeiende reflectie; misschien iets meer contrast.
foto 5: hier sla je mi dan weer net de plank mis met de reflecties; foto is te druk en te onsamenhangend
foto 6: als idee goed maar komt niet helemaal tot zijn recht; doorkijkje is mi te klein.
foto 7: minder strak als foto 4
foto 8: geen straat foto pur sang maar wel een geslaagde foto: onderwerp in de bol mag van mij ietsjes lichter...
Akelei
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Vind de reflecties van 4 en 5 erg mooi, met het perspectief. En het lijken net dubbele opnamen. Dat smaakt mij wel!
Akelei
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Bij 7 was je net iets te vroeg, anders hadden de twee dames precies in het midden van de rondjes gezeten, en als je iets meer naar rechts had gekaderd, dan was het een sterkere, humoristische foto geweest.
Tony
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

geen van de straatfoto's kunnen me echt boeien :( de laatste vind ik wel heel leuk en kan mijn aandacht dan ook iets langer vast houden ;)
Plaats reactie

Terug naar “Documentaire/Reportage”