Laat haar in lingeriekledij op een stoel zitten; praat een half uur over allerlei zaken (o.a. waarom ze is gaan afslanken, en ook over koetjes en kalfjes); praat dan over haar lichaam, laat ze zelf vertellen wat zij mooi vind aan haar lichaam en wat ze niet mooi vind; dan loop je rond haar als ze staat en zoekt diverse standpunten van waaruit de nadelen het minste in beeld komen. hoog-laag enz...
Zoek vooraf ook op internet naar naaktfoto's, print die uit en bespreek die dan met haar.
Dan kunt ge poses gaan laten aannemen in de kledij die ze wil
Wat je kunt doen is op websites waar wat meer naakt wordt gepost kijken naar wat er gebeurt.
Wat eigenlijk bij elke figuur mooi kan zijn, is kleine delen van het lichaam belichten. Leg een model zo neer dat haar buik plats is (lijkt) en schiet dan alleen dat stuk.
Ik heb zelf gewerkt met stukken vitrage ik was toen 4 euro kwijt en had 3 lappen van 5 bij 2 meter. Alles zit daarna onder de draadjes die er af vallen maar het werkt voor zijn doel..
Wat je ook altijd kan doen is fotograferen tot aan de tepel of wat hoger, dat stukje hals kan heel sexy zijn, en is bij jonge vrouwen vaak mooi egaal
Helemaal bloot laten zitten, en dan door de knieen op te trekken, en handen zo te houden dat je toch niets ziet. Ik heb wel wat voorbeelden maar ik mag het niet laten zien van het model helaas.
Zoek dus naar wat mooi is, bestudeer het lichaam. Afhankelijk van de relatie met het model zal ik een lange shoot inplannen, waarbij je begint met gekleed en lingerie.