ik heb zelf geen Nikon, maar ik heb even voor je opgezocht wat het precies inhoudt bij jouw camera.
Als je geen moeite hebt met engels is dit een interessant stukje voor je om te lezen:
Als ik het goed lees kan de D200 gebruik maken van auto bracketing. Camera op statief zetten, Auto Bracketing instellen op 5 opnames met tussenstappen van 1 stop, de 5 opnames maken.
Maar je kunt dit ook met iedere andere camera doen op veel eenvoudigere wijze. Zorg dat de camera op een zeer stabiel statief staat, zodat er geen beweging tussen de opnames in ontstaat bij het verstellen van de stops.
Maak 5 opnames, waarbij je het diafragma telkens hetzelfde laat. (Verschillende diafragma's geven verschillende scherptedieptes en dat moet dus niet gebeuren.) Zorg dat ieder van de 5 opnames met 1 stop wordt opgehoogd, dus -2, -1, 0, +1, en +2.
De rest doe je op de PC met een (goed) fotobewerkingsprogramma dat HDR foto's kan maken.
Schiet in RAW (evt. +JPG) omdat de bits per kleur van RAW veel hoger is dan die van JPG. Je fotobewerkingsprogramma moet wel HDR met RAW aankunnen.