-Sanne-

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Hans Vink
Lid
Lid

-Sanne-

Bericht Geplaatst:

Een fotoserie gemaakt van model Sanne op het strand van Katwijk. De kleuren van de 3 foto's zijn allemaal anders, dat komt de serie niet ten goede maar ik ben nog aan het zoeken naar 1 kleur. Best een moeilijke keuze denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mendel
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: -Sanne-

Bericht Geplaatst:

Ondanks mijn mindere capiciteiten als fotograaf, ben ik zo brutaal om te zeggen dat voor mij de keuze van kleurstelling in deze serie voor mij zeer simpel zou zijn. De tweede spreekt mij op dat vlak met kop en schouders aan.

Eertse valt af, vindt hier de groene tint, met name in haar kleren storend.

De derde spreekt me enigzins aan qua kleurstelling, heeft een zachte warmte.

Drie uitgekiende prenten, met krachtige beeldopbouw, sterke pose's, en veel spannende elementen in met name de twee laatse platen. De tweede is mijn favoriet bezijdens de kleurstelling, brengt het vlak van de afvalbak, en de heerlijk schaduwwerking onder de bak door de plaat naar een hoger plan.

De derde heeft een mooie dieptewerking als decor voor model.

De eerste is een net portret, maar mist de kracht door gemis toevoegende waarde elementen van de andere twee platen.
Akelei
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

-Sanne-

Bericht Geplaatst:

Vind de derde erg mooi, dor het standpunt en de compositie! Alleen jammer dat de lucht niet meer blauw is.. Ik vind de kleuren van 1 dan weer het mooist.
De tweede foto begrijp ik niet... Wat doet ze bij die vuilnisbak?
Henry
Lid
Lid

-Sanne-

Bericht Geplaatst:

Drie verschillende platen:
nr 1: jammer van het prikkeldraad. Een wat hoger opname standpunt zou haar benen denk ik wat beter doen uitkomen. Nu volgens mij wat last van groothoekvervorming. Zonlicht wat van rechtsboven komt trekt ook iets te veel aandacht.
nr 2: jammer van het haar voor haar oog en voor mij ook een vraag wat ze daar nu bij de vuilnisbak doet :) Kleuren spreken mij hier wel aan.
nr 3: strakke plaat. Spreekt mij van deze serie het meest aan. Kleuren zijn alleen wat flets. Misschien omzetten naar z/w.
Say Cheese
Lid
Lid

-Sanne-

Bericht Geplaatst:

Ik vind de tweede foto wel erg geslaagd. T'is eens iets anders dan de zoveelste gekende strandfoto. De nette dame loerend in de vuilbak heeft wel iets surrealistisch!
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Standpunt, compo enz is meestal mooi maar f1 heeft wel een hinderlijke prikkeldraad.
Wel moet ge uw foto's gaan bewerken want dat zijn ze niet...zo is mijn indruk.
Toch : proficiat! :up
Gotchas
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Kleurtoon van de eerste is voor mij de mooiste :up
Vind qua compo zowel de eerste als de laatste wat ongelukkig afgesneden aan de onderkant!
Verder nette platen vooral qua belichting :up
Peter
Lid
Lid

-Sanne-

Bericht Geplaatst:

Kleurtoon van 1 is het best passend imo
TomKlerks
Lid
Lid

-Sanne-

Bericht Geplaatst:

Stuk voor stuk prima foto's! Voor mij is foto 1 het beste. Heerlijke kleurtoning.

Niks op aan te merken
JazzyFizzle
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik vind de derde foto prachtig! Zowel compo als kleur!

groetjes
gjdenbesten
Lid
Lid

-Sanne-

Bericht Geplaatst:

Ik zou een pola gebruikt hebben. Maar als je ze zo zacht bedoel hebt zij ze heel goed gelukt. Bij nr 3 mis ik de voeten. Of een hoger standpunt innemen want de achtergrond is heel geschikt. Bij 1 vindt ik het prikkeldraad storen, vooral omdat de bovenste bijna gelijk loopt met de horizon. De heldere zon mooi weergegeven.
Martinvh
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

#1 Ik denk dat de veel genoemde kleurtoon hier niet echt een rol speelt, maar het zijn imo meer de 2 flares welke voor haar jurkje zitten en de boel een wat groene indruk doen geven.
Ik had deze toch even geprobeerd weg te werken, want hoewel ik flares zo nu en dan wel gaaf vind, vind ik ze hier iets negatiefs toevoegen,.. namelijk die groene toon welke imo afbreuk doet aan de foto.

#2 Vind ik mooi ! misschien die lok voor d'r ogen, maar die nemen we voor lief :D Mooie pastel kleuren in de plaat ,.. ziet er goed uit :up

#3 Opzich goed, maar ik zou als je de benen cropt, net iet-wat meer croppen zodat je niet nét de enkels afsnijdt. Maar dan zit je met de grond welke wss net zal verdwijnen. Wellicht misschien dan d'r voeten er toch maar bij op de foto,.. :wacko

Al met al gewoon goede platen !!! :up en eigenlijk maar minimale puntje van kritiek hoor,.. en heb er wel ff voor moeten kijken, maar denk dat je ( ik althans ) dat ook graag hoort ipv enkel dat ze mooi zijn ;)
Provorm
Lid
Lid
Contacteer:

-Sanne-

Bericht Geplaatst:

Je stijl is heel herkenbaar. Ik vind dat wel knap. Mis een beetje licht op het gezicht in de 2e foto. achteraf zou je kunnen zeggen dat iets reflecterend in de vuilnisbak een mooi effect zou hebben gegeven. Maar ja achteraf is altijd makkelijk. Maar misschien leuk om een keer uit te proberen.

Gr, johan.
Vin1
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Bij foto 2 snap ik de link met de vuilnisbak niet? Een prachtige dame met uitstraling hoort daar in elk geval niet thuis....
De laatste vind ik ook wel grappig door het diepte effect. Alleen ik vind de uitsnede bij de dame niet zo lekker. Ik had het liefst haar hele benen er op gezien. Die mogen immers gezien worden.
Of snij af tot haar middel. Maar dit is het dan net niet.
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”